اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فریمان:

ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه است

فرماندار شهرستان فریمان گفت: ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه است.

ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی بزم‌آرا عصر یکشنبه در هم‌اندیشی قرآنی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با موضوع مسابقات قرآن کریم استان خراسان‌رضوی افق‌ها و آسیب‌ها به همت اداره‌کل اوقاف این استان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن کریم بهترین راه برای ایجاد انگیزه و تشویق جوانان و نوجوانان برای آشنایی آنها با قرآن کریم است.

فرماندار فریمان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از آموزه‌های قرآنی الگو گرفته است به همین دلیل هر ایرانی باید بتواند حداقل به روخوانی و روانخوانی قرآن تسلط داشته باشد، گفت: بدون شک ما در آینده‌ای نه چندان دور در زمینه قرآن به جایگاه ویژه‌ای دست خواهیم یافت.

وی، داوری در مسابقات قرآن کریم را یک تخصص دانست و ادامه داد: اداره اوقاف نقش مهمی در پرورش داوران حرفه‌ای قرآن دارد.

بزم‌آرا در ادامه اذعان داشت: ما باید از پایه برای آموزش قرآن کریم شروع کنیم، ایجاد مهدهای قرآنی تأثیر زیادی در استقبال از مسابقات قرآنی در سال‌های اخیر داشته است.

رئیس ستاد مسابقات قرآن شهرستان فریمان در ارتباط با عملکرد رسانه در ترویج فرهنگ قرآن، افزود: هر زمان که کودک ما اصرار به دیدن شبکه قرآن کرد و ما توانستیم جوابگوی همه سلیقه‌ها در این شبکه باشیم آنگاه می‌توانیم از عملکرد رسانه در حوزه قرآن رضایت داشته باشیم.

فرماندار فریمان ترویج فرهنگ قرآنی را نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اگر یک درصد بودجه‌های وزارتخانه‌ها در راه قرآن هزینه شود ما وضعیت مطلوب‌تری در این حوزه خواهیم داشت.

بزم‌آرا ادامه داد: قرآن فقط صوت و لحن و حفظ نیست اگر ما به تفسیر قرآن توجه کنیم و درصدد ترویج این فرهنگ در سطح جامعه برآییم، تعداد بیشتری از شهروندان درگیر این مهم خواهند شد و برکات آن در سطح جامعه منتشر می‌شود.

انتهای پیام/70003/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول