اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

بیش از 6 میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در استان اردبیل و برای علاقمندان به حرفه‌آموزی بیش از شش میلیون و 123 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

بیش از 6 میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در آستانه روز ملی مهارت در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در حالی که تعهد ما حدود شش میلیون و 96 هزار نفر ساعت بوده است ما موفق شدیم 104 درصد اهداف آموزشی و مهارت‌آموزی خود را تحقق بخشیده و عملیاتی کنیم.

وی با یادآوری اینکه این آموزش‌ها در 26 مرکز دولتی و براساس تفاهمنامه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف اجرایی و عملیاتی شده است، تصریح کرد: ما آمادگی داریم آموزش کپسولی و گذر مهارتی را در کنار مصلاها برای علاقمندان برگزار کنیم به شرط آن که فضای این کار فراهم آید.

صفری ظرفیت مهارت‌آموزی سالانه بخش خصوصی و دولتی مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های مهارتی را به طور میانگین 50 هزار نفر در سطح استان اعلام کرد و افزود: ما در سال گذشته موفق شدیم 104 درصد اهداف آموزشی خود را محقق کنیم که این کار با همکاری 26 مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای و 204 آموزشگاه آزاد فعال انجام شده است.

تحقق 48 درصدی اشتغال توسط فنی و حرفه‌ای در سال‌جاری

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ادامه سخنان خود به تعهد اشتغال آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشاره کرد و ادامه داد: اشتغال غیرمستقیم ما با توجه به صدور 50 گواهینامه معتبر و دوره‌های برگزار شده برای صدها علاقمند بیش از 40 هزار نفر در طول سال است.

صفری خاطر نشان کرد: در بحث اشتغال مستقیم در سال گذشته موفق شدیم 113 درصد تعهدات خود را تا آذرماه سال گذشته تحقق ببخشیم که به دلیل ثبت نشدن آمار ما در سه ماه پایانی سال گذشته در سامانه رصد نتوانستیم مابقی ایجاد فرصت اشتغال استانی را به ثبت برسانیم.

این مسئول اضافه کرد: رقم این تعهد اشتغال 450 نفر بوده که ما موفق شدیم برای 550 نفر ایجاد اشتغال کنیم.

وی در مورد سهمیه امسال نیز بیان کرد: از سهمیه 500 نفری اشتغال امسال فنی و حرفه‌ای استان تاکنون 48 درصد تحقق یافته است.

جذب 16 نفر در قالب آزمون استخدامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در ادامه سخنان خود یادآور شد: در 26 مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای ما 134 نفر نیروی رسمی، 110 نفر نیروی قراردادی و 180 نفر نیروی حق‌التدریس ثابت به همراه 15 سرباز مربی جذب شده و فعالیت می‌کنند.

صفری گفت: ‌در سال گذشته موفق شدیم با برگزاری آزمون 16 نفر را جذب کنیم که این جذب در مراکز فنی و حرفه‌ای بیله‌سوار، نیر و مرکز خواهران پارس‌آباد در قالب آزمون استخدامی کشوری که با حضور 500 نفر برگزار شد، صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: براساس مجوزی که مجلس صادر کرده است چهار هزار و 500 نفر نیروی حق‌التدریس در سراسر کشور جذب مراکز فنی و حرفه‌ای می‌شوند که با تأیید شورای نگهبان و انجام مقدمات قرار شده در دولت یازدهم این جذب در طول سال 92 و 93 انجام شود که سهمیه‌ای برای استان اردبیل نیز پیش‌بینی شده است که انتظار می‌رود تحقق پیدا کند.

13 مرکز فنی و حرفه‌ای همچنان فاقد چارت است

صفری تصریح کرد: از 26 مرکز فنی و حرفه‌ای استان شش مرکز دارای چارت سازمانی بوده که سال گذشته با رایزنی‌های انجام شده موفق شدیم هفت مرکز دیگر را نیز به این مجموعه اضافه کنیم تا مجموع مراکز دارای چارت سازمانی ما به 13 مرکز افزایش یابد.

وی این مراکز را مرکز فنی و حرفه‌ای سرعین، نیر، بیله‌سوار، گرمی، مرکز تخصصی اردبیل، خواهران پارس‌آباد و خلخال اعلام کرد و ادامه داد: 13 مرکز دیگر همچنان فاقد چارت هستند که به رقم داشتن ساختمان مجهز استاد کار و رئیس مرکز همچنان سایر چارت‌های آن خالی است.

صفری در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم در این زمینه بتوانیم با پیگیری‌های لازم اهداف و برنامه‌های مورد نظر را عینیت ببخشیم.

انتهای پیام/62001/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول