اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شد

صدور مجوز فروش مدارس بلااستفاده در اردبیل

در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل مجوز لازم برای فروش مدارس بلااستفاده صادر شد تا منابع درآمدی آن صرف بازسازی مدارس شود.

صدور مجوز فروش مدارس بلااستفاده در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که عصر امروز و با حضور اعضا برگزار شد، به منظور تصمیم‌گیری در مورد سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی، ساماندهی زمان و برنامه آموزشی مدارس، نحوه تقسیم سرانه دانش‌آموزان و فروش مدارس بلااستفاده تصمیم گیری و تبادل نظر صورت گرفت.

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد مصوبات قبلی شورا ارائه و دستورات این جلسه تبیین و در راستای مصوبه قبل خواستار اختصاص تنخواه از سرجمع اعتبارات آموزش و پرورش استان برای تعمیر و تجهیز مدارس شد.

احمد محمودزاده تصریح کرد: تمام تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی آرام همراه با اطمینان خاطر برای اولیا و خانواده‌ها اندیشیده شده به طوریکه بعد از ماه مبارک رمضان در دو مرحله مانور شاهد آمادگی بیشتر برای آغاز سال تحصیلی می‌باشیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: هدف از اجرای پروژه مهر در استان و مناطق تابعه ایجاد تحولی نوین در نگرش‌ها و اصلاح برخی ضعف‌ها و نقاط نقص است که امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی بتوانیم این نواقص اندک را نیز برطرف کنیم.

محمودزاده از آمادگی مدیران، رؤسای آموزش و پرورش و عوامل اجرایی مدارس برای فراهم‌سازی مدرسه شاداب و محیط آموزشی پر خاطره افزود: پنج کمیته کاری مقدمات بازگشایی مدارس را عهده‌دار شده و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی محورهای پنج‌گانه را سازماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ،‌ تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی توصیف کرد و یادآور شد: در آغاز سال تحصیلی آینده هیچ مدرسه‌ای بدون برنامه و معلم نمی‌باشد.

محمودزاده خاطر نشان کرد: ‌مانور دو مرحله‌ای بازگشایی مدارس برای تحقق اهداف پروژه مهر با برنامه عملیاتی و زمانبندی شده برای شناسایی نیازها و رفع مشکلات احتمالی در مدارس کلیه نواحی و مناطق 19گانه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه اضافه کرد:‌ سعی داریم با تدبیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده روز اول مهر را به اولین روز تشکیل کلاس و شروع آموزش تبدیل کنیم تا معلمان با در دست داشتن برنامه درسی سر کلاس درس آماده و مهیا باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه جلسه بحث و تبادل نظر در مورد دستورات شورا انجام گرفت و مقرر شد موضوع سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی در کارگروه ویژه حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفته و در مورد نرخ کرایه‌ها، نصب علائم سرویس مدرسه، استفاده از طرح ترافیک در آن جلسه تصمیم‌گیری و گزارش آن به شورا ارائه شود.

در این جلسه برنامه پیشنهادی معاون آموزش متوسطه در مورد ساماندهی زمان آموزشی مدارس در روزهای کوتاه سال از 15 آبان تا آخر اسفند و روزهای طولانی از اول فروردین تا 14 آبان ماه طبق بند دو ماده چهار قانون تصویب شد.

در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل مجوز تقسیم سرانه دانش‌آموزان استان طبق بند یک ماده چهار و ماده 13 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و جیره غذایی مدارس شبانه‌روزی به شورای آموزش و پرورش شهرستان واگذار شد.

در پایان این جلسه با در خواست مجوز فروش مدارس بلااستفاده منطقه خورش‌رستم با تأکید بر اینکه درآمد حاصل از فروش فقط در بازسازی مدارس و تکمیل پروژه‌های عمرانی آن منطقه موافقت شد.

انتهای پیام/62007/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول