اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای آموزش و پرورش عنوان شد

افزایش نگران کننده پوسیدگی دندان در مدارس غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش نگران کننده پوسیدگی دندان در مدارس غیرانتفاعی این استان خبر داد.

افزایش نگران کننده پوسیدگی دندان در مدارس غیرانتفاعی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان این عرصه و به ریاست استاندار و حضور نماینده بهداشت و درمان برگزار شد.

در این نشست که نکات مهمی در زمینه بهداشت و سلامت در مدارس عنوان شد هر یک از مسئولان حاضر به تشریح اقدامات انجام شده در این خصوص پرداختند.

در نشست یاد شده دکتر سید خالد موسوی‌فرد رئیس گروه سلامت بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین اقدامات در این خصوص و در مدارس استان پرداخت.

این مسئول بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در استان متاسفانه در برخی از سنین فاجعه دندان داریم.

این مسئول عنوان کرد: در زمینه دندان‌های شیری در استان نسبت به کشوری وضعیت خوبی نداریم یعنی به طور متوسط هر کودک از 6 تا 12 سال تعداد چهار دندان پوسیده دارد.

وی افزود: کمتر از چهار درصد از این دندان‌های شیری ترمیم می‌شوند و متاسفانه کمتر از 12 درصد از دندان‌های اصلی هم ترمیم می‌شوند.

موسوی‌فرد از وجود تعداد 200 هزار دانش‌آموز دارای دندان‌های پوسیده  در سطح کشور خبر داد و گفت: یکی از این دلایل به نبود مربی بهداشت در مدارس باز می‌گردد.

رئیس گروه سلامت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بیشتر بوفه‌های این مدارس اغذیه و تنقلاتی به فروش می‌رسد که پوسیدگی دندان را به همراه دارد.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل عدم نظارت در مدارس غیرانتفاعی این اتفاق ناگوار در حال رخ دادن است.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول