اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

کمبود 20 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و مقاوم‌سازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که با کمبود اعتبارات برای مقاوم‌سازی مدارس این استان مواجه هستیم، گفت: 20 میلیارد تومان برای بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیاز است.

کمبود 20 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و مقاوم‌سازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شاهرضا دیودیده صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بر اساس اصلاح مواد قانونی قرار بر این شد که از سال 84 تا 88 مبلغ چهار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به نوسازی مدارس اختصاص داده شود.

وی افزود: کارهای بزرگی از ابتدای این طرح در سال 84 انجام شد و توانستیم 742 کلاس درس را در قالب 213 مدرسه تخریب و بازسازی کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از این تعداد، 381 کلاس درس در قالب 60 مدرسه مقاوم‌سازی شد و 181 مدرسه پیش ساخته خریداری و تحویل آموزش و پرورش شد.

دیودیده در بخش دیگری از گزارش خود در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 31 باب نمازخانه هم به صورت مستقل ساخته شده و 227 کلاس درس در قالب 14 مدرسه در دست اجرا است.

این مسئول ساخت مراکز آموزشی برای نظام تعلیم و تربیت افزود: مبلغ اعتبار تخصیص داده شده به این طرح تا پایان سال 91 در استان کهگیلویه و بویراحمد 663 میلیارد و 108 میلیون ریال بوده است.

وی به تعداد 300 مدرسه در این استان که برای بازسازی و مقاوم‌سازی به اعتبار نیاز دارند اشاره کرد و گفت: برای این کار به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات دولت کنونی برای مدرسه‌سازی و مقاوم‌سازی مدارس را بی‌سابقه عنوان کرد و افزود: با اعتباراتی که اکنون وجود دارد باید اذعان کرد در دو ساله گذشته با کمبود اعتبار مواجه بوده‌ایم و انجام بسیاری از پروژه‌ها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش فارس، دیودیده در خصوص پرداخت نشدن اعتبارات به دو مشکلی که ایجاد شده اشاره کرد و گفت: با این کار نتوانستیم پروژه جدیدی را شروع کنیم و همچنین با پرداخت نشدن اعتبارات قیمت مصالح بالا رفته و عملاً مشکلات زیادی در این حوزه داریم.

انتهای پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول