اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

مدارس یکی از شریان‌های حیاتی کشور است / لزوم ایمن‌سازی مدارس

معاون عمرانی استاندار خراسان‌رضوی گفت: مدارس از شریان‌های حیاتی کشور محسوب می‌شوند و از همه نظر باید ایمن باشند.

مدارس یکی از شریان‌های حیاتی کشور است / لزوم ایمن‌سازی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسن واحدی عصر دوشنبه در جلسه نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی اظهار داشت: خراسان‌رضوی استانی است که بر روی گسل قرار دارد و به این استان با ضریب زلزله بالا نگریسته می‌شود، بنابراین بحث مقاوم‌سازی بحث مهمی برای این استان است.

وی افزود: عملکرد مقاوم‌سازی مدارس استان تاکنون به این صورت بوده است که چهار هزار و 404 مدرسه نامقاوم در سطح استان داریم که از این تعداد دو هزار و 696 مدرسه ابتدایی، 978 مدرسه راهنمایی و 556 دبیرستان است که حدود 594 مدرسه مقاوم‌سازی شده‌اند؛ از این تعداد 313 ابتدایی، 119 راهنمایی و 130 مدرسه دبیرستان است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت بعضی از مدارس تخریبی هستند و باید آنها دوباره ساخته شوند و بعضی مدارس فقط نیاز به ترمیم دارند.

در ادامه مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: در سال 1383 شناسنامه فنی مدارس تشکیل شد که به وسیله آن مدارس تخریبی و مدارسی که نیاز به ترمیم و نوسازی دارند، مشخص شدند.

هاشمی‌نسب اظهار داشت: حدود 12 هزار و 800 کلاس درس تخریبی داشتیم که از این تعداد حدود پنج هزار و 395 کلاس درس شروع به نوسازی شده و حدود چهار هزار کلا‌س‌ها تحویل داده شده است.

وی افزود: در بحث بهسازی لرزه‌ای 151 هزار و 19 متر مربع است که در این بحث ایمن‌سازی نیز انجام می‌شود.

هاشمی‌نسب در پایان با اشاره به علل کندی روند این پروژه‌ها نسبت به دیگر استان‌ها، ابراز کرد: با توجه به این مسئله که بعضی از استان‌ها 100 مدرسه دارند و بعضی دیگر مانند استان ما حدود هفت هزار مدرسه، بنابراین مقایسه کردن آن زیاد درست نیست، در واقع هیچ کندی در پیشرفت این پروژه‌ها نداریم.

انتهای پیام/70004/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول