اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پالایشگاه جم انجام شد

اجرای نخستین طرح پالایشگاهی پدافند غیرعامل در وزارت نفت

مدیرعامل پالایشگاه جم گفت: طراحی پروژه پدافند غیرعامل این شرکت نخستین طرح پالایشگاهی پدافند غیرعامل در وزارت نفت است که از طرف کمیته پدافند غیر عامل کشور به‌عنوان پایلوت انتخاب و تایید شده است.

اجرای نخستین طرح پالایشگاهی پدافند غیرعامل در وزارت نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، رحیم اسلامی ظهر امروز در نشست مسئولان پالایشگاه جم اظهار داشت: رعایت مسایل ایمنی در پالایشگاه امری مهم است و رزمایش پدافند غیرعامل نیز در همین راستا برگزار شد.

وی در تشریح رزمایش جامع پدافند غیرعامل در پالایشگاه افزود: سناریوی این رزمایش با یاری خداوند متعال و کمک همه نیروهای مشارکت کننده، به صورت کامل و دقیق در پالایشگاه اجرا شد و خوشبختانه در همه موارد موفقیت‌آمیز بود.

اسلامی گفت: این رزمایش پیرو ابلاغ طرح و دستورالعمل اجرایی رزمایش پدافند غیرعامل کشور برنامه‌ریزی شده بود و شاهد همکاری همه واحدهای عملیاتی و ستادی شرکت بودیم.

وی یادآور شد: این مانور که چند روز قبل شاهد برگزاری نسخه آزمایشی آن بودیم در راستای اجرای تصمیمات کمیته بحران پالایشگاه و به منظور حفظ آمادگی پرسنل در شرایط اضطراری و بحران بسیار ضروری بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم خاطر نشان کرد: طراحی پروژه پدافند غیرعامل این شرکت نخستین طرح پالایشگاهی پدافند غیرعامل در وزارت نفت است که از طرف کمیته پدافند غیر عامل کشور به‌عنوان پایلوت انتخاب و تایید شده است.

وی افزود: این مسئله رسالت شرکت را در اجرای به موقع و موفقیت‌آمیز مانورها بسیار زیاد می‌کند و ما در طی سال چندین بار این گونه رزمایش‌ها را انجام می‌دهیم.

اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود در مورد سناریو رزمایش نیز گفت: عملیات خرابکارانه را می‌توان مجموعه‌ای از اقدامات برنامه‌ریزی شده قبلی دانست که با هدف آسیب‌ رسانیدن به قوای انسانی و تأسیسات فیزیکی سایت در راستای تعطیل کردن فعالیت‌های آن انجام شود و سناریوی این مانور نیز بر همین اساس برنامه‌ریزی شده بود.

وی یادآور شد: انجام این نوع از مانورها قطعا به ضریب اطمینان و ایمنی پالایشگاه کمک خواهد کرد و ان‌شاءالله با تجربه‌ای که به‌دست آمده است بتوانیم تولید پایداری در سطح پالایشگاه‌های کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/2451/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول