اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد

شهرداری و پالایشگاه مقصران اصلی نبود سوخت اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری و پالایشگاه مقصران اصلی نبود سوخت اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان هستند.

شهرداری و پالایشگاه مقصران اصلی نبود سوخت اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان

غلامرضا شیران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سمت و سوی شهر‌های جهان در راستای استفاده از سوخت برای تردد خودرو‌ها و وسایل نقلیه عمومی استفاده از سوخت پاک است، اظهار کرد: دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان باید به صورت کارشناسی بررسی شود.

وی با بیان اینکه نبود سوخت مورد نیاز برای اتوبوس‌های گاز‌سوز دلیلی برای دیزلی شدن این اتوبوس‌ها نیست، اضافه کرد: هنوز هیچ اقدامی برای انجام مطالعات اولیه برای دیزلی شدن این اتوبوس‌ها انجام نشده و این موضوع نباید نا‌دیده گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان در زمینه تأمین سوخت مورد نیاز اتوبوس‌های گاز‌سوز با مشکلات بسیاری مواجه است، تصریح کرد: مشخصات زیست محیطی سوخت‌های دیزلی و تبدیل اتوبوس‌های گاز‌سوز به دیزل باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز درصد آلاینده‌های زیست محیطی کلان‌شهر اصفهان را افزایش می‌دهد، ادامه داد: دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان برخلاف مباحث زیست محیطی است و این موضوع نباید تهدیدی برای محیط زیست شهر اصفهان باشد.

شیران با بیان اینکه شهرداری اصفهان باید برای رفع معضل اتوبوس‌های گاز‌سوز شهر چاره‌اندیشی کند، ادامه داد: بودجه‌ها و اعتبارات لازم باید از سوی شهرداری برای تأمین سوخت مورد نیاز این اتوبوس‌ها اختصاص داده شود تا اتوبوسرانی نا‌چار به دیزلی کردن اتوبوس‌های گاز‌سوز خود نباشد.

وی با تاکید بر اینکه دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز آثار نا‌مناسبی را بر شهر دارد، افزود: انتقال از یک سوخت به سوخت دیگر هزینه‌بر و زمان‌بر بوده و در کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پالایشگاه اصفهان باید سوخت مورد نیاز اتوبوس‌های گاز‌سوز را تأمین کند، گفت: دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان برخلاف مباحث زیست محیطی است و شهرداری و پالایشگاه مقصران اصلی نبود سوخت مورد نیاز برای فعالیت اتوبوس‌های گاز‌سوز اصفهان هستند.

وی با تأکید بر اینکه دیزلی شدن اتوبوس‌های گاز‌سوز فراتر از یک موضوع فنی است، اظهار کرد: محیط زیست متولی تأمین سوخت مورد نیاز این اتوبوس‌ها نیست و نباید این مجموعه را مقصری برای نبود سوخت این اتوبوس‌ها بدانیم.

شیران ادامه داد: در حال حاضر سوخت دیزلی استاندارد نیست و یکی از عوامل تشدید‌کننده آلودگی هوای کلان‌شهر اصفهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول