اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شناخت نفرات برتر صورت گرفت

پایان نخستین دوره رقابت‌های شطرنج جام مینی‌کاسپین

نخستین دوره رقابت‌های شطرنج جام مینی‌کاسپین با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

پایان نخستین دوره رقابت‌های شطرنج جام مینی‌کاسپین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین دوره رقابت‌های شطرنج جام مینی‌کاسپین با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در این دوره از مسابقات که برای نخستین بار با تصمیم هیئت شطرنج استان با حضور 35 شطرنج باز در رده‌های سنی زیر 16 سال در خانه شطرنج مجموعه ورزشی غدیر قزوین برگزار شد، ورزشکاران در پنج دور به روش سوئیسی با یکدیگر رقابت کردند.

در مسابقات یاد شده که با هدف تقویت و ارتقای سطح فنی شطرنج‌بازان قزوینی صورت گرفت، در نهایت حسین اکبری با کسب پنج امتیاز عنوان قهرمانی را تصاحب کرد و حسین مهدی به همراه امین آقاجانی و علی خسروی هر سه با چهار امتیاز و تنها با اختلاف پوئن‌شکنی به ترتیب عناوین دومی تا چهارمی این رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

البته در این مسابقات امیرحسین علیمردانی و نازنین رحمانی نیز هر دو با کسب سه امتیاز به ترتیب عنوان‌های قهرمانی رده‌های سنی زیر هشت و ده سال را از آن خود کردند.

بدون شک برگزاری نخستین دوره مسابقات جام مینی‌کاسپین آن هم در رده‌های سنی پایه خردسالان، نونهالان و نوجوانان به خودی خود کار بسیار ارزشمندی از سوی مسئولان هیئت شطرنج استان قزوین محسوب می‌شود و برگزاری منظم این رقابت‌ها در دستور کار این این هیئت ورزشی قرار گیرد؛ زیرا به طور حتم برگزاری این مسابقات می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری در رشد سطح فنی شطرنج‌بازان از خود بر جای بگذارد.

هیئت شطرنج استان با برگزاری رقابت‌های شطرنج جام کاسپین، رقابت‌های شطرنج قهرمانی پیشکسوتان کشور، برگزاری مسابقات شطرنج جام شهید رجایی و حتی برپایی مسابقات شطرنج بین‌المللی جام سردار آزادگان در سال‌های گذشته نشان داده است که تلاش زیادی دارد تا جایگاه شطرنج‌بازان استان را در سطح کشور ارتقا دهد.

در این بین باید اذعان کرد که آمدن شطرنج‌بازان مطرح کشورهای خارجی در کنار استاد بزرگ‌های شطرنج کشورمان به قزوین کار بسیار بزرگی بوده است که تأثیر زیادی روی شطرنج‌بازان قزوینی از خود بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/77004/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول