اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رده سنی زیر 16 سال

شطرنج‌بازان قم به جام قدس اعزام می‌شوند

شطرنج‌بازان قمی در تلاش برای کسب عناوین برتر مسابقات شطرنج جام قدس با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

شطرنج‌بازان قم به جام قدس اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون شطرنج کشورمان در روزهای منتهی به پایان ماه مبارک رمضان، برترین شطرنج‌بازان کشور در رده سنی زیر 16 سال قرار است در مسابقاتی با عنوان جام قدس با یکدیگر رقابت کنند.

فدراسیون شطرنج کشورمان نام این مسابقات را جام قدس نهاده و این پیکارها به صورت  آزاد در رده سنی نوجوانان زیر 16 سال به انجام می‌رسد و سالن فدراسیون شطرنج پذیرای چهره‌های آینده‌دار شرکت کننده در این مسابقات خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی فدراسیون شطرنج کشورمان این پیکارها با حضور شطرنج‌بازان نخبه از استان‌های مختلف کشور از دهم مرداد‌ماه آغاز می‌شود و در حالی که 9 روز به طول می‌انجامد شرکت‌کنندگان در سالن  مسابقات فدراسیون شطرنج با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

این دوره از مسابقات از پنجشنبه شب دهم مردادماه برگزار می‌شود و رقابت مدعیان کسب عناوین برتر بر اساس مقررات فدراسیون جهانی شطرنج به انجام می‌رسد، ضمن اینکه از قم نیز قرار است چهره‌های نوجوان در این مسابقات شرکت کنند.

این در شرایطی است که جدال مدعیان شرکت کننده در این دوره از مسابقات در 9 دور و به روش سوئیسی برگزار می‌شود و زمان بازی 90 دقیقه به اضافه 30 ثانیه پاداش به ازای هر حرکت برای هر بازیکن در نظر گرفته می‌شود.

رده‌بندی براساس مجموع امتیازات کسب شده هر بازیکن در پایان مسابقات تعیین خواهد شد و چنانچه دو یا چند بازیکن امتیازات یکسان کسب کرده باشند برای تعیین رتبه آنها از روش شکستن امتیاز به شرح زیر و به ترتیب اولویت استفاده می‌شود.

همچنین جدول رده‌بندی این مسابقات به منظور محاسبه ریتینگ به فیده ارسال خواهد شد و جوایز مسابقات برای نفر اول چهار میلیون ریال و کاپ،‌ نفر دوم سه میلیون ریال، کاپ و لوح و نفر سوم کاپ و لوح در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر در صورتی‌ که یک نفر شرایط دریافت بیش از یک جایزه را داشته باشد، جایزه بالاتر به وی تعلق خواهد گرفت، ضمن اینکه ارائه شماره عضویت معتبر در سیستم جامع فدراسیون شطرنج برای ثبت نام اجباری است و ورزشکاران شرکت کننده باید کارت بیمه ورزشی به همراه خود داشته باشند در غیر این‌ صورت مسئولیت متوجه برگزار کننده نخواهد بود.

بر اساس برنامه‌ریزی مسئولان فدراسیون شطرنج برگزاری‌ این دوره از  مسابقات رأس ساعت 21 پنجشنبه شب دهم مردادماه آغاز خواهد شد و آخرین مهلت ثبت‌نام نیز صبح همان روز است.

انتهای پیام/78002/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول