اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رقابت 31 شطرنج باز

سخایی قهرمان شطرنج قم شد

پیکارهای شطرنج قهرمانی رده‌های سنی استان قم با قرار گرفتن مصطفی سخایی در جایگاه نخست و قهرمانی وی به پایان رسید.

سخایی قهرمان شطرنج قم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، برترین‌های مسابقات شطرنج قهرمانی استان قم در حالی معرفی شدند که در آستانه پیکارهای فصل جدید لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور و همچنین مسابقات قهرمانی کشور، تمام مدعیان در آن حضور یافته بودند.

برترین‌های مسابقات شطرنج قهرمانی استان قم در پایان رقابت مدعیان رده‌های سنی مختلف معرفی و تجلیل شدند در حالی که شرکت در این رقابت‌ها برای هیچ یک از رده‌های سنی محدودیت نداشت و به همین خاطر جدال مدعیان برای کسب عنوان قهرمانی نزدیک و نفس‌گیر بود.

سه روز رقابت برای کسب عنوان قهرمانی شطرنج قم

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کمیته مسابقات هیئت شطرنج استان قم، این دوره از پیکارهای شطرنج قهرمانی قم در مجتمع ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد و این رقابت‌ها به مدت سه روز هر روز از ساعت 18 تا 22 به انجام رسید.

31 نفر از قهرمانان شطرنج استان قم و همچنین پنج ریتینگ‌دار بین‌المللی در این دوره از مسابقات حضور داشتند که در یک جدول سوئیسی در هفت دور با یکدیگر به رقابت پرداختند در حالی که در کادر برگزاری مسابقات مسئولیت سرپرستی رقابت‌ها با حسین رحمتی نشاط رئیس هیئت شطرنج استان قم بود و داور بین‌المللی شطرنج قم یعنی محمدرضا لاجوردی‌زاده نیز سرداور این رقابت‌ها محسوب می‌شد.

رقابت مدعیان قهرمانی در 7 دور به روش سوئیسی

در مراسم اختتامیه مسابقات که در حضور قهرمانان و پیشکسوتان شطرنج استان برگزار شد، جوایز مسابقات به پنج نفر برتر و بهترین بازیکن پیشکسوت، بهترین بازیکن نوجوان و بهترین بازیکن نونهال اهدا شد.

عنوان قهرمانی این دوره از پیکارهای شطرنج قهرمانی قم به مصطفی سخایی رسید در حالی که این شطرنج باز شش امتیاز کسب کرد و در جایگاه نخست ایستاد و همچنین مهدی بیگدلی نزدیک‌ترین رقیب وی با کسب 5/5 امتیاز در رده دوم قرار گرفت و نایب قهرمان شد.

اعزام برترین‌های شطرنج قم به لیگ برتر و شطرنج قهرمانی کشور

این در حالی است که مقام سوم با کسب همین تعداد امتیاز به جواد جهان بیگی رسید و قاسم هفتاری تنها 0.5 امتیاز کم آورد و بدین ترتیب در جایگاه چهارم ایستاد، ضمن اینکه در این رده بندی وحیدالله وردیان با کسب 4.5 امتیاز به مقام پنجم دست یافت و علی زارعی و علیرضا محبی با همین تعداد امتیاز در مکان‌های ششم و هفتم رده بندی قرار گرفتند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم در حاشیه این رقابت‌ها به خبرنگار فارس در قم گفت: علاوه بر رقابت‌های شطرنج قهرمانی استان قم برنامه‌های متنوع دیگری نیز برای رشد و توسعه شطرنج قم در نظر داریم که یکی از مهم‌ترین آنها تلاش برای راه‌اندازی رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های قم است.

حسین رحمتی در ادامه به حضور تیم شطرنج تربیت بدنی قم در مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: این تیم برای پنجمین سال متوالی در پیکارهای لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور حضور می‌یابد و قطعا با توجه به نفرات بسیار خوبی که در آن عضو هستند، حرف‌های زیادی در جمع بزرگان شطرنج کشور خواهیم داشت.

انتهای پیام/78002/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول