اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تلاش برای کسب عناوین برتر کشور

بانوان قمی به جشنواره شطرنج بانوان کشور اعزام می‌شوند

بانوان شطرنج باز قم در تلاش برای کسب عناوین برتر به مسابقات جشنواره سراسری شطرنج بانوان کشور اعزام می‌شوند.

بانوان قمی به جشنواره شطرنج بانوان کشور اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شانزدهمین دوره جشنواره سراسری شطرنج ویژه بانوان سراسر کشور از بیست و سوم تا سی و یکم مرداد ماه سال جاری به میزبانی هیئت شطرنج استان گیلان در شهرستان رشت برگزار می‌شود.

در حالی که بانوان شطرنج باز قم نیز قصد حضور در این دوره از پیکارها را دارند، آیین‌نامه شانزدهمین دوره جشنواره سراسری شطرنج بانوان کشور از سوی فدراسیون شطرنج اعلام شد و مقررات فدراسیون جهانی شطرنج حاکم بر مسابقات خواهد بود.

همچنین رقابت شطرنج بازان شرکت کننده در این دوره از پیکارها در 11 دور به روش سوئیسی برگزار می‌شود، ضمن اینکه زمان بازی برای هر بازیکن 90 دقیقه برای تمام بازی با 30 ثانیه وقت اضافی به ازاء انجام هر حرکت از نخستین حرکت بازی در نظر گرفته شده است.

این در شرایطی است که رده‌بندی بر اساس مجموع امتیازات کسب شده هر بازیکن در پایان مسابقات تعیین خواهد شد و چنانچه دو یا چند بازیکن امتیازات یکسان کسب کرده باشند برای تعیین رتبه آنها از روش شکستن امتیاز به ترتیب اولویت استفاده می‌شود.

استان‌ها مجاز هستند هر تعداد بازیکنی که صلاح بدانند را با معرفی کتبی هیئت شطرنج به همراه یک قطعه عکس به منظور صدور آی دی کارت برای شرکت در مسابقات اعزام کنند، در حالی که سهمیه هر استان برای استفاده رایگان از خوابگاه یک نفر در نظر گرفته شده است.

همچنین ارائه شماره عضویت معتبر در سیستم جامع فدراسیون برای ثبت نام الزامی است و هیئت‌های سراسر کشور موظفند از معرفی افراد فاقد شماره عضویت معتبر خودداری کنند، ضمن اینکه همراه داشتن کارت بیمه ورزشی ضروری است.

16 نفر برتر این جشنواره برای مسابقات نهایی قهرمانی کشور انتخاب خواهند شد در حالی که رقابت‌های قهرمانی کشور بانوان در سال 1392 در دو مرحله انجام خواهد شد و مرحله اول با عنوان جشنواره سراسری کشور به روش سوئیسی و در 11 دور انجام خواهد گرفت و 16 نفر اول این مسابقه به مرحله دوم یا مرحله نهایی راه می‌یابند.

این در حالی است که مرحله دوم و نهایی  مسابقات قهرمانی کشور با 24 شرکت کننده و به روش سوئیسی در 9 دور انجام خواهد گرفت و شرکت کنندگان شامل قهرمان کشور در دوره قبل و پنج نفر برتر از فهرست درجه بین‌المللی فیده بر اساس فهرستی که یک روز مانده به پایان مهلت ثبت نام  مسابقات ارائه شده، خواهند بود.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول