اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبر داد

رشد 5.9 درصدی مصرف انرژی برق در استان زنجان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: مصرف انرژی برق در استان زنجان 5.9 درصد افزایش یافته است.

رشد 5.9 درصدی مصرف انرژی برق در استان زنجان

عادل کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در  زنجان اظهار داشت: در سه ماه نخست سال‎جاری پیک بار استان زنجان حدود 5.18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: مصرف انرژی برق استان نیز 5.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال 91 رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در زمینه رشد مصرف انرژی برق در بخش‌های مختلف، اضافه کرد: استان زنجان در بخش خانگی طی سه ماه نخست سال‎جاری به صورت میانگین شاهد افزایش 3.6 درصدی مصرف انرژی برق بود.

وی با بیان اینکه از این مقدار، پست آزادگان با حدود 9.1 درصد بیشترین افزایش و پست خمسه با 4.4 درصد بیشترین کاهش مصرف را نسبت به خرداد ماه سال گذشته داشته است، افزود: در بخش کشاورزی نیز به صورت میانگین با افزایش 22 درصدی مصرف انرژی برق روبه‌رو شدیم که این افزایش مصرف مربوط به فصل کاری صنعت کشاورزی در این استان می‌شود.

کاظمی اذعان داشت: در بخش صنعتی مصرف انرژی برق بر اساس اندازه‌گیری‌های صورت گرفته روند نزولی داشته و به صورت میانگین پست‌های برق صنعتی با کاهش 11.2 درصدی در سه ماه نخست سال‎جاری مواجه بودند.

وی یادآور شد: میزان انرژی مصرفی در استان زنجان در ساعت پیک نیز حدود 5.18 درصد نسبت به سه ماهه نخست سال 91 رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ابراز داشت: با تلاش همکاران مدیریت مصرف، دیسپاچینگ و بهره‌برداری در راستای مدیریت مصرف بهینه برق و انتقال انرژی مصرفی از ساعات پیک به ساعات کم باری و میان باری سبب شده است که میزان رشد انرژی مصرفی استان در ساعات پیک کمتر از میزان افزایش انرژی کلی استان باشد.

وی با اشاره به اینکه گروه بازار برق از زیر مجموعه‌های معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ، با استفاده از امکانات و سیستم‌های مکانیزه موجود قادر هستند به صورت لحظه‌ای میزان مصرف انرژی برق را در بخش‌های مختلف استان رصد کنند، ادامه داد: این گروه با ارائه گزارشات دوره‌ای، مدیران ارشد سازمان را از روند توزیع نیروی برق آگاه می‌سازند.

انتهای پیام/73006/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول