اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سفره‌های پر زرق و برق افطار برای دنیایی‌ها/بهشت پاداش ضیافت روزه‌داران واقعی

ضیافت الهی ایام میانی خود را سپری می‌کند و چه بسا کسانی که با چینش سفره‌های پر زرق و برق از یاد فقرا و ضعفا غافل و به تجمل‌گرایی روی آوردند باید بدانند پاداش روزه‌داری بهشت است نه سفره‌های پر زرق و برق دنیایی.

سفره‌های پر زرق و برق افطار برای دنیایی‌ها/بهشت پاداش ضیافت روزه‌داران واقعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین حضور و مشارکت روحانیون، مبلغان و مبلغه‌های مذهبی در قالب طرح هجرت مذهبی در سه دهه ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه هر سال جایگاه ارزنده‌ای در ترویج معارف قرآن در ماه نزول و فرود‌ آمدن آیه‌های این کتاب مقدس دارد.

گسترده شدن سفره ضیافت الهی فرصتی مغتنم و گرانبها برای کسب فیوضات و امیال معنوی در این ماه پر رحمت و مهر بوده و روزه‌داران نباید از کسب این دریای معرفت و صفا بی‌بهره‌ بمانند.

فضای معنوی و پرنشاط مساجد و اماکن مذهبی ارزنده‌ترین و مورد اطمینان‌ترین جمع برای حضور و دلدادگی در روز‌های گرم و سراسر رحمت این ماه الهی است که روزه‌داران باید تا حد امکان هر چند برای لحظاتی اندک از ایام و عمر روزه داری خویش را در ماه ضیافت‌الله در مساجد با نوای دلنشین قرآن کریم سپری کنند.

مساجد مأمن عشق و دلدادگی در ماه قرآن

مساجد در شب‌های زیبا و گرانقدر ایام ماه رمضان پس از صرف افطار روزه‌داران به باشکوه‌ترین و وصف‌ ناپذیرترین مأمن‌های عشق و دلدادگی تبدیل می‌شود که با قرائت زیبا و ملکوتی کلام وحی الهی روح تازگی را در جامعه می‌دمند.

مبلغان و روحانیونی که پیش از آغاز ماه ضیافت به مساجد و اماکن مختلف اعزام می‌شوند در ماه پرفضیلت و صاحب ارزش رمضان با بیان اندیشه‌های قرآنی، سخنرانی در خصوص کمالات و اوصاف مدنی و ترویج معارف قرآن کریم برای حضار و روزه‌داران سبب پیوند و تحکیم اعتقادات روزه‌داران با اوصاف و ویژگی‌های قرآنی می‌شوند.‌

رمضان ماه خودسازی است

فرماندار تاکستان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با تبریک ماه مبارک رمضان این ماه را بهترین زمینه ممکن برای خودسازی و کسب معنویات دانست و اظهار داشت: روزه‌داران در این ماه باید علاوه بر انجام امور مختلف نسبت به حضور در اماکن مذهبی و مساجد نیز اهتمام ورزیده و تلاش کنند.

علی اکبریان افزود: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان از برکات این ماه بزرگ باید برای ادامه حیات خویش توشه‌ای برچیده و در پی کسب تقوا باشند.

همنشینی، گپ‌وگفت‌های مذهبی، بازگویی اندیشه‌ها و قصص قرآنی به همراه کمک به ایتام، دلگیری از سالخوردگان، همراهی با ضعفا و مستضعفان نیز جزو سفارش‌های مهم و مورد توجه بوده که در احادیث و روایات متعددی نیز در این خصوص بحث صورت گرفته است.

ادای نماز و به جای آوردن اعمال مستحبی موجود در کتب و روایات اسلام اما برترین فضیلت‌‌های اخروی را در ماه نزول قرآن بر قلب بشریت داشته که سبب آشنایی، خلوص و بندگی بیشتر انسان برابر خالق مخلوق می‌شود.

اطعام ایتام تاکستانی در ماه رمضان

حسین شفیعی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار داشت: برگزاری سخنرانی مذهبی و بیان احکام شرعی، اطعام روزه‌داران، ویژه برنامه‌های تولد امام حسن(ع)، لیالی القدر و اقامه نماز عید فطر طی ایام ماه مبارک رمضان و بعد از آن در سراسر این شهرستان صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تاکستان افزود: ایجاد پایگاه‌های مشاوره مذهبی و خیمه‌های معرفت به همراه برپایی نمایشگاه فرهنگی نیز جزو برنامه‌های شاخص در سطوح امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان در ایام ماه مبارک رمضان است.

شفیعی عنوان کرد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این شهرستان با عنوان ضیافت الهی سالانه با استقبال و اشتیاق بیش از پیش شهروندان تاکستانی روبه‌رو می‌شود که این امر حاکی از اثر‌گذاری برنامه‌های اوقاف و امور خیریه است.

سفره‌های بی‌آلایش سکوی پرواز به سوی معبود

تکریم بزرگان، دوری از ارتکاب به اعمال خلاف، مساوات و برادری، خوشرویی، کمال و صداقت، راستی، پاکی، خلوص نیت، ارتباط مؤثر با اندیشه‌های زلال و ناب دینی، دستگیری از فقرا و ضعفا، بی‌آلایشی‌ در هنگام برپایی ضیافت‌های سحری و افطاری، پرهیز از ارتباط به مفاسد و گناهان کبیره و کوچک، نماز اول وقت و دوری از آزار و زیان به دیگران هم در این ماه همچون سکوی پرواز انسان را به سوی جهش به بارگاه حق‌تعالی یاری می‌رساند.

البته چشم‌ و هم‌ چشمی‌ها و چینش سفر‌ه‌های پر زرق و برق طی سالیان متمادی آفت و خدشه‌ای بر ضیافت‌الله و ماه میهمانی الهی است که نه تنها اثری در نزدیکی به درگاه الهی ندارد بلکه مشام منفور و چرکین شیطان را برای پهن کردن دام‌های کبر؛ غرور و خودبینی باز کرده و می‌گشاید.

ترویج آموزه‌های دینی توسط روحانیون در تاکستان

حجت‌الاسلام محمد کریمی نیز در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: اعزام روحانی و طلبه به تمامی مساجد شهری و روستایی جزو شاخص‌ترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی برای ایام ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان عنوان کرد: در حال حاضر از آغاز ایام نورانی ماه مبارک رمضان تعداد 160 روحانی در روستاها و مساجد استقرار یافته و فعالیت می‌کنند.

وی پیرامون مطالب و تعالیم بازگو شده توسط روحانیون و مبلغان در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان تاکستان عنوان کرد: ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی، تقویت نیکی‌ها، روشنگری با مقابله با فساد اخلاقی، معرفی فرقه‌های نو ظهور و کاذب، تبیین احکام و بازنگری احکام و مسائل اعتقادی جزو شاخص‌ترین اقداماتی است که روحانیون اعزامی به انجام آن همت می‌گمارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان به برگزاری با شکوه مراسم شب‌های احیای ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: روحانیون و مبلغان در این شهرستان ضمن برگزاری محافل و مجالس قرائت قرآن نسبت به تعمیق و بازگویی معارف قرآن کریم اقدام می‌کنند.

وی به اعزام بانوان مبلغه به مساجد و اماکن مذهبی این شهرستان اشاره و تصریح کرد: بیش از 30 نفر از بانوان مبلغه به همراه همسران خود برای تبلیغ به مساجد مختلف این شهرستان اعزام شده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان فضایل و برکات ماه ضیافت الهی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: رمضان ماه عبادت، بندگی و کسب معنویات برای ادامه حیات یک سال خود بوده و به همین سبب روزه‌داران باید از برکات این ماه نورانی و مبارک غافل نشوند.

باب بهشت در ماه مبارک رمضان به فراخی زمین و آسمان برای مشتاقان، مؤمنان و روزه‌داران خالص و پاک گشوده شده و افرادی می‌توانند خود را به درهای رحمت، مغفرت و خشنودی رضای الهی برسانند که یقینا به فضایل و درجات این ماه عزیز و نورانی ایمان آورده و در پی کوچ و هجرت به سوی رحمت باشند.

بر اساس این گزارش باید هر از چند گاهی نفس و ضمیر خویش را خطابه قرار داد و از درون خود را موعظه کرد که تا چه میزان و درجه‌ای در ایمان و نزدیکی به بارگاه مقدس الهی رو به رشد و تعالی بوده‌ایم و آیا همواره در طول زندگانی و عمر 70 تا 80 ساله خویش بیراهه می‌رویم یا مشتاقانه همواره روی دیدار یار و جلب خشنودی الهی را طلب می‌کنیم.

انتهای پیام/77005/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول