اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق قم خبر داد

افزایش 4 درصدی مصرف برق در قم

معاون برنامه‌ریزی و فنی شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: به دلیل گرمای بیش از اندازه هوا در استان قم مصرف برق در این استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با چهار درصد افزایش روبه‌رو شده است.

افزایش 4 درصدی مصرف برق در قم

رضا مداحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه مشکلی در تولید برق استان قم وجود ندارد گفت: در حال حاضر در استان قم به صورت میانگین 460 تا 470 مگاوات برق مصرف می‌شود.

وی با اشاره به قطعی‌های برق در برخی مناطق بیان داشت: کمبود نیروی برق در استان قم نداریم ولی با توجه به گرمای هوا در تابستان با حوادث بیشتری مواجه هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان قم به تبیین برخی دلایل قطعی برق در مناطق مختلف شهر قم پرداخت و تصریح کرد: گرمای هوا موجب آسیب پذیری تأسیسات زودتر از زمان استاندارد می‌شود که این مسئله قطعی برق را به دنبال دارد.

وی افزود: با افزایش مصرف برق، احتمال فیوز سوزی و قطعی برق در مناطق پرمصرف بیش از پیش قوت پیدا می‌کند که می‌توان با مصرف بهینه از قطعی برق جلوگیری کرد.

مداحی با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر سهمیه بندی انرژی برق بیان داشت: هنوز مصرف برق به اندازه‌ای نیست که با کمبود انرژی مواجه شویم و بخواهیم دست به سهمیه بندی انرژی برق بزنیم.

وی پیک مصرف برق را در استان قم 544 مگاوات ذکر و تصریح کرد: با ورود به ماه مبارک رمضان این مصرف تا حدودی با کاهش مواجه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به افزایش مصرف انرژی برق در استان قم بیان داشت: امسال به دلیل گرمای هوا نسبت به سال گذشته مصرف انرژی برق در استان قم با چهار درصد افزایش رو به رو بوده است.

*ساعت 12 تا 23 اوج مصرف برق در استان قم

وی اوج مصرف برق استان را در دو بازه زمانی عنوان کرد و گفت: ساعت 12 ظهر تا 16 عصر و ساعت 19 تا 23 پیک مصرف برق در استان قم محسوب می‌شود.

مداحی با مقایسه توزیع نیروی برق استان قم با دیگر استان‌های همجوار بیان داشت: استان قم مشکلی برای تولید و توزیع برق ندارد و خاموشی‌هایی که در استان قم به وجود می‌آید به دلیل افزایش دما است که موجب وارد آمدن آسیب به تأسیسات می‌شود.

مداحی با بیان اینکه در هر منطقه سیستم حفاظتی قوی وجود دارد گفت: همان‌گونه که در منزل اگر مصرف برق به صورت ناگهانی افزایش یابد فیوز برق قطع می‌شود در هر منطقه نیز سیستم حفاظتی فعال است و در صورتی که مصرف به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند جریان برق به صورت خودکار قطع خواهد شد.

انتهای پیام/78005/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول