اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان عنوان کرد

تکمیل برق هرمزگان با گازرسانی به نیروگاه گنو

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان گفت: تکمیل برق هرمزگان با گازرسانی به نیروگاه گنو محقق می‌شود.

تکمیل برق هرمزگان با گازرسانی به نیروگاه گنو

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حیدر پروین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تکمیل برق هرمزگان با گازرسانی به نیروگاه گنو محقق می‌شود، اظهار داشت: عملیات گازرسانی به نیروگاه گنو به طول 2800 متر لوله‌گذاری با قطر 16 اینچ از پروژه‌های در دست اقدام شرکت گاز استان هرمزگان است.

وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی گنو شامل چهار واحد 164 مگاواتی است که انشاالله به فضل الهی با اجرای  این پروژه کمبود برق استان نیز تامین می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان با بیان اینکه مراحل عملیاتی پروژه مذکور با روند سرعتی در حال انجام است، ادامه داد: اعتبار گازرسانی به  این نیروگاه 22 میلیارد ریال است که تا اوایل نیمه‌دوم سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

پروین همچنین درباره اتصال نیروگاه گنو به شبکه گازرسانی گفت: در حال حاضر انرژی گاز طبیعی یکی از نیازهای مهم استان هرمزگان است و خلاء آن یک امر جدی تلقی می‌شود و به نوعی انتقال سوخت گاز نقش پشتیبانی را برای نیروگاه ها ایفا می‌کند.

این مسئول با اشاره به اهمیت تامین سوخت واحدهای نیروگاهی برای تولید برق مصرفی بیان داشت: استفاده از گاز طبیعی و جایگزینی آن به جای فرآورده‌های نفتی یکی از عوامل موثر در تداوم روند توسعه، همزمان با حفظ محیط زیست است و بهره‌گیری بیشتر و گسترده‌تر از گاز طبیعی از ملزومات توسعه پایدار به شمار می‌آید.

پروین انرژی برق و گاز را مکمل یکدیگر دانست و متذکر شد: عمدتا به دلیل نیاز اقتصاد نوین جهان به نیروی برق و استفاده هرچه بیشتر از سوخت گاز به عنوان سوختی تمیزتر، مقرون به صرفه‌تر و از همه مهم‌تر سوخت پایدارتر رشد تقاضای فزاینده‌ای را خواهد داشت.

گفتنی است نیروگاه سیکل ترکیبی گنو در 25 کیلومتری شمال بندرعباس در منطقه هرمودر واقع شده است.

انتهای پیام/88001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول