اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

هزینه آب و برق طبسی‌ها بر اساس مناطق گرمسیر محاسبه شود

امام جمعه طبس با اشاره به کاهش قابل‌ توجه سطح آب‌های زیرزمینی در این شهرستان، بر لزوم حساسیت بیش از پیش مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد و خواستار محاسبه هزینه آب و برق مشترکان طبسی بر اساس مناطق گرمسیر شد.

هزینه آب و برق طبسی‌ها بر اساس مناطق گرمسیر محاسبه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به هوای بسیار گرم طبس و کاهش قابل‌ توجه سطح آب‌های زیرزمینی در این شهرستان، اظهار داشت: سال‌هاست که شهرستان طبس از خشکسالی رنج می‌برد و اکنون در شهر طبس و بسیاری از روستاهای این شهرستان مشکل جدی برای تأمین آب شرب وجود دارد، به‌طوری که اهالی برخی از روستاها آب شرب مورد نیاز خود را با استفاده از ظرف و از فاصله چند کیلومتری تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی صرفه‌جویی در مصرف آب و پرهیز از مصارف غیرضروری حساسیت بیشتری دارد که لازم است همه مردم نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

خطیب جمعه طبس با اشاره به معرفی شهرستان طبس به‌عنوان گرم‌ترین شهر جهان در چند روز پیش، یادآور شد: با توجه به گرمای طاقت‌فرسای شهرستان طبس، پیگیری‌های زیادی برای کاهش هزینه آب و برق در این شهرستان انجام شده اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

وی افزود: ضمن تقدیر از خدمات دولت، اما از نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان طبس می‌خواهیم تا در راستای محاسبه هزینه آب و برق مشترکان شهرستان طبس بر اساس مناطق گرمسیر به صورت جدی پیگیری کنند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع)، خاطر نشان کرد: امام علی(ع) در راه اجرای عدالت به شهادت رسیدند و امروز نیز با توجه به اینکه نظام ما، نظامی اسلامی و علوی است، باید مسئولان و مردم دقت کنند تا هر چه بر عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد به احیای ارزش‌ها و اصول حاکمیت اسلام و امیرالمؤمنین(ع) توجه و تأکید بیشتری شود.

وی ادامه داد: پایبندی کامل به دین و اجرای احکام الهی، تقوا، زهد، باطل‌ستیزی، قانون‌گرایی، انضباط کاری، شایسته‌سالاری، مردم‌داری و مهرورزی با مردم، توجه به ضعیفان، ایتام بی‌سرپرستان و ستم‌دیدگان، انتقادپذیری، ایستادگی در مقابل دشمنان و اجرای همه‌جانبه عدالت از جمله ویژگی‌های بارز حکومت حضرت امام علی(ع) است که باید نسبت به پیاده‌سازی کامل آن در جامعه اسلامی ایران بیش از پیش توجه شود.

گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و بیان برکات برگزاری و شرکت در نماز جمعه، اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و تأکید بر استفاده مطلوب از این فرصت برای طلب استغفار از گناهان، دعوت از مردم و به‌ویژه جوانان برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، اشاره به سالروز جنگ بدر، سالروز معراج پیامبر، و سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد، گرامیداشت روز اهدای خون، و اشاره به روز جهانی قدس و تأکید بر لزوم حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی این روز، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

انتهای پیام/90001/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول