اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خبر داد

برخورداری 406 روستای آذربایجان‌غربی از طرح هادی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: 406 روستای آذربایجان غربی از طرح هادی برخوردار شدند.

برخورداری 406 روستای آذربایجان‌غربی از طرح هادی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: توجه به عمران و آبادانی روستاها در راستای احیای عدالت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان از روستاها به شهرها، سبب شتاب کمی و کیفی عملیات توسعه‌ای در قالب طرح‌هایی نظیر طرح هادی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی شده است.

وی از اهتمام و توجه جدی بنیاد مسکن آذربایجان غربی به توسعه و آبادانی روستاها، به ویژه در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: هم‌راستا با سیاست‌های دولت نهم و دهم بنیاد مسکن استان به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته که پیشرفت‌های خوبی را نیز در چند سال گذشته در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

عزیزی در این میان به کسب رتبه برتر کشوری بنیاد مسکن استان در سال 1390 اشاره کرد و افزود: هر سال به دنبال بازدیدهای کارشناسان دفتر نظارت و بر اساس ارزیابی‌‌های به عمل آمده از سوی دفتر مرکزی بنیاد مسکن کشور، عملکرد استان‌‌های کشور به لحاظ اجرای طرح هادی در چند بخش ارزیابی و رتبه‌بندی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اجرای باکیفیت پروژه‌ها، مستندات فنی پروژه‌ها و سایر فعالیت‌های عمومی را از بخش‌های اصلی ارزیابی و رتبه‌بندی عملکرد استان‌ها در این زمینه عنوان کرد.

این مسئول به کسب رتبه میانگین 86 برای آذربایجان غربی در سال 1390، به عنوان بالاترین امتیاز در میان سایر استان‌های کشور اشاره کرد.

وی برنامه‌ریزی، نظارت مستمر بر اجرا و توجه جدی به شاخص‌های ارزیابی در بخش‌های مختلف را از دلایل اصلی کسب رتبه برتری کشوری برای استان اعلام کرد و افزود: در این میان مشارکت خوب اهالی روستاهای استان نیز در تسریع روند کمی و کیفی اجرای طرح‌های هادی بسیار موثر بوده است.

عزیزی تعریف ساختار نظارتی مناسب با استفاده از توان بخش خصوصی و اعمال آن و اقدامات پیگیرانه و جدی در راستای تحقق سیاست‌های رویکردهای ابلاغی دفتر مرکزی را از جمله محورهای این برتری عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی کاهش هزینه‌های اجرایی را از جمله موارد موکد در کسب این برتری اعلام کرد و افزود: جلوگیری از تعریض‌های گسترده در اجرای طرح‌ها، عدم استفاده از جداول در مواردی که توجیه فنی ندارند و بهره‌برداری از مصالح بوم‌آورد مقاوم در اجرای پروژه‌ها از دیگر مواردی هستند که سبب شاخص شدن عملکرد بنیاد مسکن استان در اجرای طرح‌ها شده‌اند.

وی افزایش کیفیت ظاهری و توجه به ماندگاری پروژه‌های اجرایی را از دیگر محورهای اساسی در این زمینه دانست و گفت: جلوگیری از دورقومه شدن سطح سواره‌رو و پیاده‌رو، توجه به علائم محیطی و مبلمان روستایی در قالب ایجاد سیستم روشنایی، نصب علائم نشانگر در کف، نصب تابلوهای معرفی پروژه‌ها و... توجه به ساماندهی فضاهای سبز، پیاده‌روها و فضاهای ویژه، ایجاد فضای بازی برای کودکان، اجرای المان یادبود بنیاد مسکن استان با کاربرد چندگانه و در نهایت رعایت مشخصات فنی پروژه‌ها از عوامل اصلی این موفقیت بوده‌اند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: از 2 هزار و 190 روستای بالای 20 خانوار در استان، تاکنون 406 روستا از نعمت اجرای طرح هادی، با هدف توسعه اصولی روستاها برخوردار شده‌اند.

انتهای پیام/61006/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول