اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

عدم دسترسی به دارو مردم را عذاب می‌دهد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت بالا، کم‌یاب بودن، نایاب بودن، عدم دسترسی راحت و پایین بودن کیفیت دارو از عواملی است که مردم ما را از لحاظ تهیه دارو عذاب می‌دهد.

عدم دسترسی به دارو مردم را عذاب می‌دهد

عابد فتاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای رفع مشکل کمبود دارو در کشور به کار گرفته است.

وی با اینکه تعدادی از داروها نایاب و کمیاب هستند و نیز قیمت اقلام داروها خیلی بالا است، تصریح کرد: عدم دسترسی و کمبود دارو و پایین بودن کیفیت دارو از عواملی است که مردم را از نظر تهیه دارو عذاب می‌دهد.

فتاحی اعلام کرد: قیمت ارز تخصیصی به واردات دارو همان قیمت ارز مبادله‌ای یعنی 2 هزار و 450 تومان است.

وی در ارتباط با داروهای ترخیص نشده در گمرک‌های کشور که ارزش آن‌ها بیش از 70 میلیون دلار برآورد می‌شود، عنوان کرد: مشکل این داروها این بود که با ارز مرجع یک هزار و 226 تومان خریداری شده بودند ولی می‌خواستند که با ارز مبادله‌ای 2 هزار و 450 تومان ترخیص کنند.

فتاحی افزود: مقداری از این داروها ترخیص شده و مقداری هم در شرف ترخیص است که طبق قانون مصوب وزارت بهداشت و درمان تمام داروهای وارداتی با ارز مبادله‌ای 2 هزار و 450 تومان ترخیص می‌شوند و این داروها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت دارو در استان آذربایجان غربی نسبت به کلان کشور آرامش بیشتری دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد: شور و نشاطی که برای اجرای سریع طرح پزشک خانواده در کمیسیون بهداشت و درمان وجود داشت برای مدتی است فروکش کرده و فعلا اجرای این طرح میسر نیست.

وی با بیان اینکه فعلا اجرای طرح پزشک خانواده در کشور از آب و تاب افتاده است، افزود: به دلیل وجود مشکلات دارو و سایر معضلات حاد حوزه سلامت مانند تجهیزات لازم برای بیماران و کمبود بودجه حوزه بهداشت و درمان عملا طرح پزشک خانواده از اولویت خارج شده است.

فتاحی تصریح کرد: وزیر بهداشت دولت آینده در اجرای طرح پزشک خانواده نقش موثری دارد و وزارت بهداشت و درمان باید توسط افراد تاثیرگذاری اداره شود.

انتهای پیام/61005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول