اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

خدمات‌دهی 85 داروخانه فعال به کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از وجود 85 داروخانه فعال در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر نزدیک به چهار مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد.

خدمات‌دهی 85 داروخانه فعال به کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، امشب نشست خبری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات دانشگاه این استان برگزار شد.

در این نشست، رحمت‌الله افشار، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک و تهنیت ماه مبارک رمضان به روزه‌داران این ماه عزیز، اظهار کرد: مرکز معاونت غذا و داروی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اهدافی چون تهیه داروهای مورد نیاز واحدهای بهداشتی درمانی، داروی بیماران خاص، سرطانی و صعب‌العلاج، صدور مجوز تأسیس داروخانه و کارخانجات تولید مواد غذایی در سطح استان را بر عهده دارد.

وی در ادامه دیگر اهداف این مرکز را نظارت و پایش بر واحدهای توزیع دارو، کلینیک‌های ترک اعتیاد، داروخانه‌ها و فروشندگان لوازم آرایشی بهداشتی ذکر کرد و گفت: به منظور نظارت هرچه بهتر خدمات پزشکی کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو بر عملکرد پزشکان عمومی و متخصص در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تعداد کارخانه‌های تولید مواد غذایی را 103 کارخانه عنوان کرد و گفت: تولیدکنندگان شامل مواد غذایی، آشامیدنی و مواد آرایشی و بهداشتی بوده که وظیفه این معاونت کنترل بر تولید و کیفیت مواد غذایی است.

افشار در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 85 داروخانه فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که داروهای مورد نیاز را به بیماران ارائه می‌کند و بیش از 45 مرکز ترک اعتیاد خدمات‌رسانی به جامعه هدف را ارائه می‌دهند.

وی، به تعداد و نحوه بازرسی‌های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 670 مورد بازرسی داشتیم که بازدیدها به صورت گروهی و با مشارکت تعزیرات حکومتی نیز اجرا می‌شوند.

افشار گفت: در کمیته بررسی نسخ پزشکان متخصص و عمومی کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌شود که پزشکان بر اساس ارزشیابی صورت گرفته به چهار گروه D ،C ،B ،A تقسیم شدند.

وی ابراز داشت: پزشکان گروه A و B به تناسب مورد تشویق، گروه‌های C مورد تذکر و مهلت جهت اصلاح و گروه D بر اساس نمره ارزشیابی لغو قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر از مدت یک تا سه ماه صورت می‌گیرد.

افشار اذعان کرد: قیمت داروها مصوب کشوری بوده که از سوی شورای وزارت بهداشت تعیین و توسط معاونت غذا و دارو به تمام استان‌ها ابلاغ و اعلام شده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: با وجود این‌که داروهای وارداتی و بعضی داروهای تولید داخلی مواد اولیه آن‌ها از خارج وارد می‌شود که با این وجود افزایش نرخ ارز بر قیمت دارو تأثیر گذاشته و دانشگاه‌های علوم پزشکی دخالتی در تعیین و افزایش قیمت کالاها و داروهای پزشکی ندارند.

انتهای پیام/82011/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول