اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

خانه دارویی برای ایجاد پارکینگ همسطح خریداری شد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص خانه دارویی در گرگان گفت: قسمتی از این مجموعه توسط شورا برای ایجاد پارکینگ همسطح خریداری شده است.

خانه دارویی برای ایجاد پارکینگ همسطح خریداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی کلاتی عصر امروز در پانصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: موضوع تخریب خانه دارویی در رسانه‌ها به گونه‎ای مطرح شد که گویی ما این ساختمان را از میراث فرهنگی خریده‎ایم و وظیفه حفظ این بنا به عهده شورای اسلامی شهر گرگان است در حالی که این مکان را از ستاد فرمان حضرت امام (ره) خریداری کردیم و اصلاً بحث میراث فرهنگی در اینجا مطرح نبوده است.

وی در خصوص واگذاری اراضی محورهای ناهارخوران، النگدره، صیادشیرازی و هزارپیچ تصریح کرد: در محور ناهارخوران واگذاری طرح هنوز تصویب نشده و ما عملاً در این زمینه متولی نیستیم بلکه از نظر عرفی این محور را تحویل گرفتیم، دیوارهایی را تخریب کردیم و ترددهایی در آنجا انجام می‎شود.

واگذاری زمین در النگدره و صیادشیرازی هنوز به تصویب نرسیده است

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: محور النگدره به دلیل اینکه جزو طرح‎های پیشین است با همان مصوبه قبلی واگذاری زمین صورت گرفته و در آنجا یکسری عملیات انجام می‎شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع اراضی قابل واگذاری در ناهارخوران 600 هکتار است، خاطرنشان کرد: از این میزان 150 هکتار آن قابل استفاده و 60 هکتار آن در حاشیه بلوار است که کارهای عملیاتی به صورت توافقی انجام شده است.

میراث باید تقویت و حراست شود نه اینکه مخروبه بماند

مسئول بخش تملکات شهرداری گرگان نیز در این جلسه در خصوص خانه دارویی گفت: زمانی که خانه دارویی که بخشی از بنای تاریخی بود را خریداری کردیم در آگهی مناقصه چیزی در خصوص میراث مطرح نشده بود.

احمد لشکربلوکی با بیان اینکه میراث باید تقویت و حراست شود نه اینکه مخروبه بماند، خاطرنشان کرد: کاربری مجموعه‎ای که خریداری شده، آموزشی است.

انتقادات در محدوده ناهارخوران نباید در حد حرف باقی بماند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان نیز در ادامه گفت: مسائلی که به صورت انتقاد در محدوده ناهارخوران مطرح شد خوب است اما نباید این مسائل تنها در حد حرف باقی بماند.

ناصر گرزین با بیان اینکه بخشی از انتقادات متوجه خودمان است، متذکر شد: اگر فکر می‎کنیم در ناهارخوران ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‎شود، اقدامات غیرمجاز صورت می‎گیرد و طرح گردشگری در این محدوده نداریم بخش عمده آن به خودمان برمی‎گردد که باید به طور جدی در این زمینه ورود کنیم.

وی؛ راه برون‎رفت از این مشکلات را در تشکیل یک جلسه ویژه با شهردار عنوان کرد و اظهار داشت: باید راهکارهایی ارائه شود که معضلات و دغدغه‎های این مناطق به کلی برطرف شود.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول