اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری مالی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین خبر داد

ذخیره 6 ماهه دارویی در بیمارستان‌های قزوین

معاون اداری مالی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: ذخیره دارویی مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی حداقل برای شش ماه نخست سال تأمین شده است تا بیماران بستری با مشکل کمبود دارو روبرو نباشند.

ذخیره 6 ماهه دارویی در بیمارستان‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، داوود امامزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش مصوبه خرید دارو برای سال جاری بیان کرد: مصوبه اولیه خرید دارو برای سال جاری بیش از چهار میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبار سال گذشته از رشدی حدود 23 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: امیدواریم با هدایت این اعتبار به سمت بیماران بخش بستری این بیماران با مشکل تأمین دارو روبرو نباشند.

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته حدود سه میلیارد و 300 میلیون تومان در بخش درمان مستقیم در دو بیمارستان و هفت درمانگاه برای خرید دارو هزینه شده است.

معاون اداری مالی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: در سال گذشته در دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین حدود 110 میلیارد تومان هزینه شد.

امامزاده افزود: پیش‌بینی این هزینه‌ها در سال 90 انجام شده بود که با وجود تورم سال 91 با کنترل و نظارتی که واحدهای درمانی انجام دادند، موفق شدیم با اعتبار موجود حداقل مشکل را در سطح استان داشته باشیم.

اعتبارات مصوب امسال در بخش مدیریت درمان 23 درصد رشد داشته است

وی با اشاره به رشد 23 درصدی اعتبار مصوب امسال اشاره کرد: برای امسال مبلغ 135 میلیارد تومان اعتبار درخواست کردیم که حدود 23 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و مصوبه اولیه آن را نیز دریافت کرده‌ایم.

این مسئول اضافه کرد: رشد 23 درصدی به دلیل افزایش قیمت‌ها بود که سعی می‌کنیم با صرفه‌جویی در هزینه‌های مختلف به خصوص هزینه‌های پرسنلی اجازه ندهیم تورم آسیبی به ارائه خدمات وارد کند.

معاون اداری مالی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه اعتبار بخش خرید لوازم پزشکی حدود 20 درصد افزایش داشته است، یادآور شد: سال گذشته برای لوازم مصرفی پزشکی اعم از باند، گاز استریل و ... حدود چهار میلیارد تومان هزینه شد که برای سال جاری اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان برای لوازم مصرفی پزشکی درخواست شده که به تصویب اولیه نیز رسیده است.

امامزاده با اشاره به فعالیت‌های حوزه ساخت و ساز بیان کرد: در حوزه ساخت و ساز به عنوان حوزه پشتیبان در درمان ملزم هستیم در دو بعد نگهداری و پشتیبانی بیمارستان‌ها را زیر پوشش قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان‌های تأمین اجتماعی حداقل 15 سال پیش ساخته شده‌اند، نگهداری و تعمیرات مورد نیاز آنها برای جلوگیری از تخریب از ضروریات است.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه پشتیبانی نیز در سال گذشته برای ساخت و ساز بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سازمان تأمین اجتماعی حدود یک میلیارد تومان هزینه شد.

معاون اداری مالی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در سال جاری نیز موفق شدیم موافقت اولیه افزایش بیش از 50 درصدی این اعتبار را که یک میلیارد و 500 میلیون تومان است را دریافت کنیم.

امامزاده با بیان اینکه اولویت هزینه‌کرد اعتبار برای بهسازی بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان‌های قزوین و تاکستان است، تصریح کرد: علاوه بر آن تعدادی واحد مسکونی برای پزشکان و پرسنل بیمارستان‌ها در داخل محوطه بیمارستان‌ها وجود دارد که این افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند و بهسازی آنها نیز حائز اهمیت است.

وی افزود: در این بین بهسازی واحدهای مسکونی بیمارستان تاکستان در اولویت قرار دارد تا پزشکان و کادر درمانی که برای ارائه خدمات به تاکستان می‌روند، بتوانند در آنجا ساکن شوند.

به گفته این مسئول مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین در حال حاضر یک‌هزار و 350 نفر کادر درمانی استخدامی دارد که از این تعداد حدود 200 نفر پزشک هستند.

معاون اداری مالی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: 90 نفر از پزشکان متخصص و 110 نفر دیگر پزشک عمومی، روان پزشک و داروساز هستند.

امامزاده با اشاره به میزان تحصیلات کادر درمانی مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 100 نفر از پرسنل مدیریت درمان دارای تحصیلات دیپلم و دیپلم به بالا هستند که از این تعداد نیز حدود 750 نفر فوق دیپلم به بالا هستند که 56 درصد از پرسنل را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول