اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان جم راه‌اندازی شد

در آئینی با حضور مردم و مسئولان، نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان جم راه‌اندازی شد.

نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان جم راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، امام جمعه جم بعد از ظهر امروز در آئین افتتاحیه این مرکز اظهار داشت:‌ خدمت به محرومان در اسلام اهمیت بسیار زیادی دارد.

حجت‌الاسلام محمد گنجی افزود: کمیته امداد خدمات بسیار خوبی به جامعه هدف ارائه کرده که امیدوار هستیم تداوم یابد.

رئیس کمیته امداد جم نیز بیان کرد: کمیته امداد نهادی مردمی است که با حمایت دولت و مشارکت جدی مردم در راستای رفاه و تامین اجتماعی اقشار محروم جامعه تلاش می‌کند.

مسلم انیژپور افزود: :‌در این راستا همواره مردم پشتوانه خوبی برای امداد بوده و در مسیر پر فراز و نشیب امداد یاریگر واقعی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: در راستای نهادینه سازی مدیریت احسان و نیکو کاری توسط مردم و استفاده بهینه از منابع و ظرفیت‌ها، استقرار شبکه‌های ارتباطی، حمایتی و مراکز نیکو کاری در دستور کار امداد قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد شهرستان جم اضافه کرد: مبنای قانونی تاسیس مرکز نیکوکاری براساس بند 19 سیاست‌های کلی نظام اداری کشور و سند چشم‌انداز 20 ساله امداد و برنامه راهبردی 5 ساله پنجم امداد است.

انیژپور اظهار داشت: مرکز نیکوکاری در واقع یک واحد مردمی است که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بصورت داوطلبانه با نظارت امداد به نیازمندان مساعدت می‌کنند و در واقع این مرکز پیشخوان امداد محسوب شده و پل ارتباطی بین امداد و جامعه مردمی هست.

وی در ارتباط با اهداف این مرکز گفت: ‌شناسایی و ارتباط و تعامل با اشخاص تاثیرگذار، ‌خیرین و موسسات خیریه، ‌استفاده از ظرفیت بالای مساجد، برون‌سپاری و توسعه خدمات رسانی به محرومین و تکریم آن‌ها، ایجاد همبستگی و توازن اجتماعی و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری و ... در جامعه از اهداف راه‌اندازی این مراکز است.

انیژپور بیان کرد: در مناطق شهری و در محلات مختلف به ازای هر 10 هزار نفر یک مرکز اختصاص می‌یابد و ‌بر همین اساس به  شهرستان جم 5 مرکز اختصاص یافته که مراکز مشخص شده در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهند شد.

در این آیین همچنین اسداله نیکخواه به‌عنوان رئیس هیئت مدیره مرکز نیکوکاری محله خواجه احمدی معرفی و حکم ابلاغیه یکساله خود را از دست امام جمعه شهرستان جم دریافت کرد.

انتهای پیام/2451/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول