اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه برنامه های حمایتی

نخستین مرکز نیکوکاری محله در قروه راه‌اندازی شد

نخستین مرکز نیکوکاری شهرستان قروه در مسجد النبی(ص) قروه با هدف توسعه خدمات حمایتی از نیازمندان راه‌اندازی شد.

نخستین مرکز نیکوکاری محله در قروه راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی این مرکز گفت: در راه‌اندازی این مرکز ترویج سیره نبوی و علوی در امر رسیدگی به محرومان و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت کارکرد مساجد هستیم.

حجت‌الله رحیمی با تأکید بر ارائه خدمات به محرومان در کوچک‌ترین واحد شهری و روستایی محله و شناسایی نیازمندان واقعی، افزود: کوچک‌ترین بافت هر منطقه مرکز نیکوکاری محله است که با توجه به این امر، کمیته امداد امام(ره) در تلاش است کار را به مردم واگذار کند تا این مرکز به عنوان پل ارتباطی میان خیران و محرومان فعالیت کند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار مساجد در پیشبرد امور اجتماعی، ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری را از ثمرات راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد و اذعان داشت: استفاده از ظرفیت تخصصی مردم، حضور مردم، تقویت مسئولیت و ارتباطات اجتماعی افراد، توسعه فرهنگ تعاون و همکاری، ارتقای عبادات اجتماعی با مسجدمحوری و ترویج سنت‌های حسنه اسلامی در محله از اهدافی است که در این مرکز مورد نظر است.

رحیمی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای مسجد النبی (ص) در راستای توسعه و ترویج سنت نبوی مبنی بر رسیدگی به محرومان، خاطرنشان کرد: با همکاری هیئت امنای مساجد، امام جماعت مسجد ایجاد این مراکز منجر به تقویت کارکرد اجتماعی مساجد می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه با بیان اینکه در این مراکز شناسایی محرومان، خیران و جذب کمک‌های مردمی و توزیع آن میان نیازمندان، توسط مردم مدیریت می‌شود، اظهار کرد: امید است با حضور بیشتر مردم در عرصه خدمت به محرومان توفیقات بیشتری را با همکاری هیئت امنای مساجد، معتمدان محله و ائمه جماعت مساجد داشته باشیم.

وی اذعان داشت: توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان رابط و واسطه نیکوکاران و نیازمندان با رعایت حفظ عزت نفس و نیت خیر فعالیت می‌کند.

رحیمی ابراز کرد: طرح مسجد‌محوری و امداد محله، هم در شناخت نیازمندان واقعی منطقه و هم در شناخت افراد خیر مؤثر است و از این طریق کمک‌رسانی به افراد مستحق آسان‌تر انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: استفاده از امکانات و منابع محلی، ترویج و تبلیغ سنت‌های حسنه اسلامی و جذب کمک‌های مردمی، تسهیل در ارائه خدمات به خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان و همچنین ارتباط با خیران و نیکوکاران به منظور جذب مساعدت‌هایشان از دیگر اهداف راه‌اندازی مراکز نیکوکاری محله است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد این مراکز با توجه به ظرفیت بالای شهرستان در برخورداری از مساجد بسیار، قابلیت افزایش چشمگیری را داراست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) قروه با اشاره به اجرای برنامه‌های اطعام و اکرام نیازمندان با محوریت مساجد، گفت: در طرح اطعام بیش از 9 هزار نفر از مددجویان این نهاد در سفره کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در مساجد شهرستان اطعام می‌شوند.

رحیمی در پایان افزود: طرح همیان مولا، شامل توزیع کیسه‌های غذایی جیره خشک در بین مددجویان این نهاد نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/79009/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول