اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی خبر داد

افزایش وقوع طلاق در آذربایجان غربی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: میزان وقوع طلاق در آذربایجان غربی در سال 1391 نسبت به سال 1390 افزایش یافته است.

افزایش وقوع طلاق در آذربایجان غربی

محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با فارس در ارومیه، اظهار داشت: در سال 1391 به تعداد 5 هزار و 433 مورد طلاق ثبت شد، در حالی که در طول سال 1390 به تعداد 4 هزار و 876 مورد طلاق به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه میزان وقوع طلاق در سال گذشته نسبت به سال 1390 حدود 11 ممیز 4 دهم درصد رشد داشته است، افزود: مسئولان نهادهای فرهنگی و خانواده‌ها باید این قبیل هشدارها را جدی گرفته و برای تحکیم بنیاد خانواده تلاش کنند.

جوان به کم بودن میزان وقوع طلاق در کشورمان در مقایسه با سایر مناطق دنیا به ویژه کشورهای توسعه‌یافته، اشاره کرد و گفت: میزان وقوع طلاق در ایران اسلامی در مقایسه با سایر کشورها بسیار کم است، ولی با این وجود باید بیش از پیش برای استحکام و قوام خانواده‌ها تلاش شود.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی با اظهار به اینکه با توجه به فرهنگ و دین‌مان طلاق امری پذیرفتنی نیست، اظهار داشت: اقدامات مطالعاتی و پژوهشی در این راستا با مشارکت‌ نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید انجام گیرد، تا به این ترتیب همه خانواده‌های ایرانی زندگی شیرین و آرامی را تجربه کنند.

وی با اشاره به اینکه باید جوانان را برای انجام سنت پیغمبر اکرم (ص) ترغیب کنیم، خاطرنشان کرد: ازدواج و تشکیل خانواده جوانان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند، پس باید برای بسترسازی در این زمینه اقدام کرد.

انتهای پیام/61002/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول