اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران:

آمار طلاق در مازندران 4 درصد کاهش پیدا کرد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: آمار طلاق در استان چهار درصد کاهش پیدا کرده است.

آمار طلاق در مازندران 4 درصد کاهش پیدا کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، زهرا شرف‌الدین پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و گرامیداشت مقام مادر اظهار داشت: روز زن در کشور ما به دلیل اسوه هستی بودن حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تکریم مقام زن و مادر در کشور ما با دنیا قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: چون ما این روز را به نام بانویی که کامل‌ترین و متعالی‌ترین بانوی جهان هستی است، گرامی می‌داریم در حالی که دیگران مقیاس‌های دیگری دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اعلام اینکه در هفته گرامیداشت مقام زن، برنامه‌های متنوعی در تکریم از زنان و مادران برتر و نمونه استان برگزار می‌شود، ابراز داشت: در این هفته همایش‌ها و کارگاه‌هایی در تبیین و تکریم منزلت زن و خانواده در اسلام، آموزش مهارت‌های زندگی با رویکرد دینی، آموزش سلامت جسمی و روحی برای زنان با حضور سخنرانانی از استان و کشور برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سعی شده از برگزاری جشن‌های بدون محتوا خودداری شود، گفت: برگزاری مراسم‌های بدون محتوی سنخیتی با شخصیت حضرت زهرا (س) ندارد و سعی می‌شود برنامه‌ها این‌گونه نباشد.

شرف‌الدین در ادامه از برگزاری دو برنامه شاخص تجلیل از مقام زن در استان خبر داد و اظهار ‌داشت: 14 بانوی برتر استان در بخش‌های دانشگاه، حوزه، جانبازان و زنان سرپرست خانوار، کارآفرین، معلم و بسیجی با حضور استاندار مازندران در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از 11 بانوی کارمند استان نیز در استانداری مازندران برگزار می‌شود، ابراز داشت: این مراسم نیز با حضور استاندار مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از افتتاح پارک ویژه بانوان در شهرستان بابل خبر داد و گفت: در سال 85 روند احداث پارک بانوان به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی آغاز شده بود که این طرح با وجود مخالفت‌های مسئولان شورای شهرهای استان مازندران با این استدلال که ضرورت احداث این پارک‌ها وجود ندارد، مواجه شده بود اما با این روند در حال حاضر چند پارک ویژه بانوان در استان مازندران راه‌اندازی شده است.

وی طرح تحکیم خانواده را یکی از طرح‌های امور بانوان استانداری مازندران از سال 86 تا سال 91 اعلام کرد و افزود: با وجود فراز و نشیب‌های فراوان این طرح تاکنون 110 هزار نفر را آموزش داد و هر یک از افراد شرکت‌کننده در این کلاس‌ها در 16 جلسه یک و نیم ساعته حضور یافتند.

شرف‌الدین آموزش به زوج‌های جوان را نیز یکی از طرح‌های این اداره کل برشمرد و گفت: این طرح که به صورت چراغ خاموش برگزار شده است، با رویکرد مثبت مواجه شد به طوری که یک نفر از این افرادی که در کلاس شرکت کردند، طلاق نگرفتند.

اداره کل امور بانوان متولی طرح بیمه زنان خانه‌دار نیست

وی در پاسخ به سئوالی درباره بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت: اداره کل امور بانوان و خانواده متولی این طرح نیست، اما ما تمام تلاش خود را انجام دادیم و اما چون در این طرح افراد کارفرما نداشتند، مقرر شد دولت به افراد کمک کند و در هفت مرحله اجرا شد و در مرحله اول در کل کشور نیز 19 میلیون نفر مصوب شد.

شرف‌الدین تصریح کرد: آیا این طرح ادامه پیدا می‌کند یا خیر بستگی به اعتبار دولتی دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پاسخ به سئوالی درباره وجود داشتن کارهای نیمه‌تمام در مدیریت امور بانوان استان مازندران و تمام شدن مسئولیت وی در این سمت با تغییر دولت خاطرنشان کرد: طرح نیمه تمام اصلا نداریم و چون می‌خواهیم ادامه دهیم.

شرف‌الدین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره پوشاندن لباس زنانه بر تن یک مجرم و گرداندن وی در سطح شهر در یکی از استان‌های کشور ابراز داشت: اطلاعی در این‌باره ندارم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

اگر آمار جرم و بزه را داشته باشم نمی‌توانم اعلام کنم

وی در پاسخ به سئوالی درباره بیان آمار جرم و بزه در میان زنان نیز گفت: اگر آمار جرم و بزه را داشته باشم هم نمی‌توانم بدهم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران درباره کمک این نهاد به زنان بدسرپرست نیز اظهار داشت: کمکی از سوی این نهاد به کسی نمی‌شود چون ما دستگاه اجرایی هستیم و اگر کسی به ما مراجعه کند به نهادها و انجمن‌های خیریه معرفی می‌کنیم چون کمک ما ممکن است به رواج لاابالی‌گری کمک کند.

شرف‌الدین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره اینکه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خود را متولی چند درصد از زنان جامعه می‌داند، گفت: ما متولی همه زنان هستیم اما زنانی که زیر مجموعه دستگاه‌های اداری هستند دسترسی به آنها راحت‌تر است که بیشتر خدمات ارائه شده در بخش زنان شاغل و کارمند دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح احداث خانه‌های فرهنگ روستایی، مشاوره برای زنان خانه‌دار و طرح تحکیم خانواده نیز از طرح‌هایی بوده است که برای سایر زنان استان اجرا شده است.

آمار طلاق در مازندران 4 درصد کاهش پیدا کرد

این مسئول در پاسخ به سئوالی درباره کمک این نهاد به زنانی که قصد کاندیداتوری شورای شهر را دارند نیز گفت: ما دستگاه دولتی هستیم و نمی‌توانیم در این زمینه وارد شویم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پاسخ به سئوال دیگر فارس درباره بررسی وضعیت طلاق در استان نیز بیان داشت: آمار طلاق در استان چهار درصد کاهش پیدا کرده است در سال گذشته رتبه چهار کشور در بخش تلاش بودیم که در حال حاضر رتبه هشتم کشور را در این بخش داریم که این وضعیت نیز نامطلوب است.

شرف‌الدین علت‌های طلاق را نیز شامل عدم شناخت زوجین به نقش‌ها و وظایف خود، بی‌اعتمادی، سوء ظن، دخالت والدین، روابط غیرمتعارف زوجین، خیانت و تجمل‌گرایی برشمرد و افزود: در تمام بررسی‌هایی که انجام دادیم علت اقتصادی و اعتیاد در طلاق کمترین نقش را داشته است.

انتهای پیام/86003/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول