اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پلیس فتای فارس خبر داد

طلاق اجباری با تغییر داده‌های کامپیوتری همسر

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی که از طریق فضای مجازی درصدد پرونده‌سازی برای همسرش بود خبر داد.

طلاق اجباری با تغییر داده‌های کامپیوتری همسر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار داشت: بانویی 22 ساله ساکن شیراز، با ارائه شکایتی از همسرش، از ماموران پلیس فتا درخواست کرد ادعای کذب همسرش را برای خدشه‌دار کردن آبروی وی در فضای مجازی به اثبات برسانند.

وی عنوان کرد: این مرد که قصد طلاق دادن همسرش را داشت و مدتی در تلاش بود وی را به طلاق بدون دریافت مهریه راضی کند در پی شکست‌های مکرر در رسیدن به هدفش و در نیتی شوم تصمیم گرفته بود با تغییر اطلاعات کامپیوتر شخصی همسرش، او را به رابطه نامشروع با اشخاصی در محل زندگیش متهم کند.

رئیس پلیس فتای استان فارس اضافه کرد: موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

حسینی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی و بررسی اطلاعات کامپیوتر شاکی مشخص شد تغییر در داده‌ها در چه زمانی صورت پذیرفته و با احضار متهم و ارائه شواهد محکم، وی به جرم خود اقرار کرد.

وی گفت: در بازجویی‌های انجام شده از متهم وی اظهار کرد که پس از اینکه موفق نشدم همسرم را به طلاق بدون دریافت مهریه راضی کنم با دستکاری در خاطرات روزانه در رایانه و ایمیل وی سعی کردم، با اتهام رابطه نامشروع به هدفم دست یابم و فکرش را نمی‌کردم روزی دستگیر شوم.

دستگیری سارقان موتورسیکلت در فراشبند

بر اساس این گزارش همچنین با تلاش ماموران انتظامی فراشبند استان فارس سارقان موتورسیکلت دستگیر و 9 سرقت موتورسیکلت از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند سرقت موتورسیکلت در بخش‌هایی از شهرستان فراشبند، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

محمد رستمی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تشکیل چند اکیپ محسوس و نامحسوس از مأموران و پوشش مناطق آلوده دو سارق موتورسیکلت شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در بازجویی‌های فنی که از متهمان صورت گرفت 9 سرقت موتورسیکلت در سطح این شهرستان از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی فراشبند خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقامات قضایی و در بازرسی از منزل متهمان چند موتورسیکلت مسروقه کشف و در این مورد دو نفر از خریداران موتورسیکلت‌های مسروقه نیز دستگیر شدند.

رستمی با اشاره با اینکه اموال مسروقه به مال‌باختگان بازگردانده شد، افزود: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند و تحقیقات بیشتر در این زمینه همچنان ادامه دارد.

30 کیلو گرم حشیش در ممسنی کشف شد

با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ممسنی استان فارس 30 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش از یک خودرو ال 90 کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در مورد نحوه کشف این مواد گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ممسنی با همکاری ماموران یگان امداد اقدام به ایجاد ایست و بازرسی در جاده‌های اطراف این شهرستان کردند.

داوود امجدی افزود: ماموران در همین زمینه به یک خودرو ال 90 که از مسیر قائمیه به شهرستان ممسنی در حال حرکت بود مشکوک شدند.

وی ادامه داد: راننده خودرو پس از دیدن ماموران، بدون توجه به فرمان ایست آنان، از محل متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اضافه کرد: پس از مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف و در بازرسی از آن 30 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش که به صورت ماهرانه‌ای در آن جاسازی شده بود کشف شد.

دستگیری مرد رمال توسط پلیس جهرم

مردی که با رمالی و دعا‌نویسی به بهانه حل مشکلات شهروندان مبالغ هنگفتی از آنان کلاهبرداری می‌کرد توسط ماموران انتظامی شهرستان جهرم استان فارس شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی جهرم با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر اینکه فردی در یکی از محلات جهرم با ادعای کارگشایی و بخت‌گشایی در مشکلات مردم، اقدام به رمالی و دعانویسی کرده و از این طریق مبالغ هنگفتی از مراجعه ‌کنندگان کلاهبرداری می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

یوسف ملک‌زاده ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی محل فعالیت متهم را شناسایی کردند و با انجام تحقیقات نامحسوس مطلع شدند که متهم با ادعای دروغین، مردم و به ویژه زنان و دختران را فریب داده و با گرفتن مبالغ هنگفت به آنان اطمینان کارگشایی و بخت‌گشایی در مشکلاتشان را می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفی‌گاهش مقادیری آلات و ادوات رمالی کشف کردند.

ملک‌زاده با بیان اینکه متهم انگیزه خود از این کار را بیکاری و کسب درآمد برای معیشت خود عنوان کرده، افزود: با توجه به اقرار متهم در مورد اغفال و کلاهبرداری از ده‌ها نفر، شهروندان می‌توانند به منظور شکایت از متهم و تکمیل پرونده وی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان جهرم مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی جهرم اذعان داشت: پرونده تشکیل و متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

این مسئول در پایان متذکر شد: پلیس با این‌چنین مجرمانی که اعتقادات شهروندان را هدف نیات شوم خود قرار می‌دهند، برخورد می‌کند.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول