اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس:

هیچ نهاد و سازمانی به فکر بچه‌های طلاق نیست

رئیس کل دادگستری فارس گفت: هیچ نهاد و یا سازمانی به فکر بچه‌های طلاق نیست و چه بسا همین افراد در نهایت دچار دام‌هایی شده و سر از زندان‌ها در می‌آورند.

هیچ نهاد و سازمانی به فکر بچه‌های طلاق نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس،‌ ذبیح‌الله خدائیان در نخستین نشست مجمع علمی بنیاد صیانت از خانواده با اشاره به اهمیت توجه به رکن اساسی جامعه اظهار داشت: بسیاری از نهادهای فرهنگی با وجود آنکه به اهمیت توجه به خانواده به عنوان رکن اساسی جامعه واقف هستند، اما رسیدگی به امر ازدواج و تشکیل خانواده را در اولویت‌های دسته چندم قرار داده‌اند.

این مسئول در جمع اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی استان فارس افزود: اگر برنامه‌هایی در راستای ایفای نقش تربیتی خانواده‌ها تهیه و تدوین شود به صورت طبیعی بسیاری از آسیب‌های جامعه کنترل می‌شود.

وی مصداق اهمیت خانواده را تأییدات شرع مقدس اسلام بر امر ازدواج و مضموم دانستن طلاق به عنوان مغضوب‌ترین حلال دانست و خاطرنشان کرد: کم‌توجهی به این حوزه و تلاش دشمنان در راستای تضعیف بنیان‌های اخلاقی خانواده باعث شده آسیب‌های بسیاری با ریشه طلاق در جامعه ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری فارس شیوع ازدواج‌های اینترنتی و خیابانی و افزایش جمعیت کیفری زندانیان را حاصل بی‌توجهی به امر مهم ازدواج خواند و تصریح کرد: دیدگاه غالب افراد در مباحث امنیتی برخورد با مجرمان است که به‌طور معمول نگاه‌ها به سمت و سوی دستگاه قضایی معطوف می‌شود، اما هرگاه مباحثی در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم مطرح می‌شود هیچ نهاد و یا سازمانی خود را مسئول نمی‌داند.

خدائیان با اشاره به سرنوشت کودکان طلاق که ناخواسته درگیر این آسیب می‌شوند گفت: هیچ نهاد و یا سازمانی به فکر بچه‌های طلاق نیست و چه بسا همین افراد در نهایت دچار دام‌هایی شده و سر از زندان‌ها در می‌آورند.

وی توجه به استحکام و صیانت از بنیان خانواده را در درجه نخست اهمیت و  امری همگانی و به ویژه در حوزه فعالیت نهادهای فرهنگی خواند و اضافه کرد: تشکیل این بنیاد علمی که با محوریت معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و همکاری روحانیت معظم و اساتید دانشگاه و صاحبنظران فرهنگی این استان انجام شده است حکایت از شناخت و دلسوزی اعضا دارد که با تمرکز بر فعال ساختن نهادهای غیردولتی به ویژه در امر مشاوره می‌توانند گام‌های مؤثری در این زمینه بردارند.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه بر تشکیل مجامع خیریه در راستای کاهش آسیب به خانواده‌ها و تعیین تکالیف اجرایی کارساز به سازمان‌های دولتی و غیردولتی فعال در امور خانواده تأکید کرد.

خدائیان ابراز داشت: با طرح نخستین شکایت، گام نخست در راستای از هم پاشیدگی خانواده برداشته می‌شود، از این رو باید تلاش‌ها در راستایی تمرکز یابد تا قبل از طرح مباحث خانواده‌ها در محاکم و دادگاه‌های خانواده با ارائه مشاوره‌های مناسب مسائل به سمت سازش سوق داده شود، چرا که الزام به تمکین زن در خانواده و یا پرداخت نفقه توسط مرد با حکم دادگاه هیچ‌گاه نمی‌تواند در کاهش آسیب‌های خانوادگی ثمربخش باشد.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: قانون جدید حمایت از خانواده که در این اواخر لازم‌الاجرا شده، حضور مشاور زن در محاکم خانواده را الزامی کرده تا با نظارت قضات به هدایت و ارائه مشاوره مؤثر به زوجین و قبل از طلاق بپردازد.

وی در پایان با هشدار نسبت به تلاش‌های دشمن و برنامه‌ریزی‌های دقیق آنان در از بین بردن قبح طلاق در جامعه گفت: کسانی که از حقوق زن در جوامع غربی صحبت به میان می‌آورند از زنان به عنوان کالاهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند که این امر خود حاکی از سراب بی‌سرانجام و دام دشمنان برای تضعیف فرهنگ اسلامی ما است.

در ادامه این نشست مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس نیز با طرح آیاتی از قرآن کریم و با بیان این که خداوند خلقت زوجین را آیه‌ای از آیت‌های الهی خوانده است، اذعان داشت: این امر نشان از جایگاه رفیع خانواده دارد.

حجت‌الاسلام محی‌الدین طاهری خاطرنشان کرد: از این آیات و نشانه‌ها برای سکون و آرامش جامعه یاد شده که نتیجه آن ایجاد مودت و رحمت برای اعضای اجتماع است.

وی در پایان متذکر شد: باید زمینه زندگی آسان و آرام را فراهم سازیم و جوانان را به امر ازدواج تشویق کنیم.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول