اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال:

خدمات ثبت احوال سه روزه ارائه می‌شود/106 میلیون سند هویتی الکترونیکی شد

رئیس سازمان ثبت احوال گفت: مقرر کردیم خدمات ثبت احوال ظرف مدت سه روز به مردم ارائه شود.

خدمات ثبت احوال سه روزه ارائه می‌شود/106 میلیون سند هویتی الکترونیکی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد ناظمی اردکانی عصر امروز در مراسم امضای توافقنامه سه‌جانبه تولید کارت هوشمند ملی بین سازمان‌های ثبت احوال، فناوری اطلاعات و استانداری گیلان با اشاره به سه ماموریت حاکمیتی ثبت احوال اظهار کرد: ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، صدور اسناد هویتی برای ایرانی‌ها و تولید و نشر آمار جمعیتی از برنامه‌های راهبردی ثبت احوال است.

وی به چشم‌انداز سازمان ثبت احوال اشاره کرد و افزود: سازمان مذکور در افق 1404 باید سازمانی اثربخش و نظام‌مند در دولت الکترونیک باشد.

ناظمی اردکانی با بیان اینکه شبکه‌ای گسترده و بسیار مطمئن در ثبت وقایع چهارگانه ایجاد شده است، تصریح کرد: ظرفیت پایگاه‌های ثبت احوال از 30 ترابایت به 300 ترابایت افزایش پیدا کرده و این ظرفیت تا یک‌هزار ترابایت افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان ثبت احوال از امکان دریافت 50 گزارش همزمان در شبکه این سازمان خبر داد و بیان کرد: 100 دستگاه از شبکه ثبت احوال تغذیه می‌کنند.

*صدور شناسنامه مکانیزه شهریور امسال اجرایی می‌شود

وی با اشاره به تغذیه 15 هزار نقطه از پایگاه ثبت احوال در کشور، خاطرنشان کرد: شناسنامه مکانیزه تا شهریور امسال اجرایی می‌شود.

ناظمی اردکانی بالغ بر 60 درصد نمایندگی‌های ثبت احوال را مبتنی بر پایگاه جمعیتی خواند و اذعان کرد: صدور کارت هوشمند ملی دومین اقدام سازمان ثبت احوال است.

رئیس سازمان ثبت احوال نرم‌افزار صدور کارت هوشمند ملی را بسیار پیچیده عنوان کرد و افزود: فناوری داخلی و خارج از کشور در تهیه نرم‌افزار مذکور استفاده شده است.

وی با بیان اینکه اتقان اسناد هویتی و احراز هویتی به کمک شماره ملی انجام می‌شود، یادآور شد: افراد در انتخابات اخیر با شماره ملی احراز هویت شدند و از جعل هویت و تکرار رای دادن افراد جلوگیری شد.

*اخذ رای با کارت هوشمند ملی

ناظمی اردکانی از اخذ رای با کارت هوشمند ملی در آینده خبر داد و اظهار کرد: فرد با کارت هوشمند ملی نمی‌تواند جای فرد دیگری رای دهد.

رئیس سازمان ثبت احوال ارائه آمار و اطلاعات جمعیتی به صورت مکان‌محور را از جمله اقدام‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: اکنون آمار جمعیتی با اضافه و منهای اسناد ولادت و فوت صورت می‌گیرد و مهاجرت‌ها در آن لحاظ نمی‌شود.

وی ارائه آمار به صورت مکان‌محور را از قابلیت‌های اجرای طرح ثبت کد پستی دانست و تصریح کرد: با تکمیل ثبت کد پستی در آینده برای اعلام آمار جمعیت دیگر نیازی به سرشماری نیست.

ناظمی اردکانی به‌روزرسانی آمار و اطلاعات جمعیتی را دارای آثار بسیار عمیق و گسترده خواند و بیان کرد: اکنون پایگاه جمعیتی کشور، مرکز آمار ایران و سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پرداخت یارانه‌ها به صورت مشترک عمل می‌کنند و ثبت ولادت، ازدواج، طلاق و فوت به صورت مشترک عمل می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به وجود 120 میلیون سند هویتی در این سازمان، یادآور شد: تعداد 106 میلیون سند هویتی تاکنون الکترونیکی شده است و افراد در هر نقطه از دنیا می‌تواند ظرف چند روز خدمت مورد تقاضای خود را دریافت کنند.

وی به سمینار مدیران ثبت احوال اشاره کرد و گفت: مقرر کردیم خدمات ثبت احوال ظرف مدت سه روز به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/84001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول