اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌‌احوال استان زنجان:

نسبت ازدواج به طلاق در زنجان 9 به یک است

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: نسبت ازدواج به طلاق در زنجان 9 به یک است.

نسبت ازدواج به طلاق در زنجان 9 به یک است

سید موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ثبت وقایع حیاتی از جمله ازدواج از اقدامات مستمر ثبت‌احوال در طول سال است.

وی با ارائه گزارشی از تعداد ازدواج‌های به ثبت رسیده در استان زنجان از سال 81 تا 91 تصریح کرد: طی این مدت 18 هزار و 48 فقره ازدواج به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده در حال حاضر استان رتبه نخست ازدواج را در کشور دارد.

وی با اشاره به عوامل موثر در زمینه ترویج و تشویق جوانان به ازدواج تصریح کرد: فرهنگ‌سازی یکی از عوامل موثر در افزایش تعداد ازدواج در استان است.

متوسلین با اشاره به سیر صعودی ازدواج در استان زنجان طی پنج سال گذشته تصریح کرد: میزان رشد تعداد ازدواج‌های به ثبت رسیده در استان زنجان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 20 درصد است.

وی همچنین میزان نرخ خام ازدواج را در استان زنجان 17،54 طی سال گذشته عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار گرفته شده میانگین سن ازدواج مردان استان در سال گذشته، 27،3 سال و میانگین سن ازدواج زنان در این مدت 22،7 سال است.

مدیرکل ثبت‌‌احوال استان زنجان تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، میانگین سن ازدواج در مقایسه با پنج سال اخیر در بین مردان زنجانی سه درصد کاهش و در بین زنان شش درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه کمترین سن ازدواج برای مردان را در شهرستان ماهنشان عنوان کرد و افزود: همچنین کمترین سن ازدواج برای مردان نیز در شهرستان خدابنده است.

متوسلین همچنین به افزایش طلاق در استان زنجان در 10 سال گذشته اشاره کرد و گفت: رتبه استان زنجان از نظر میزان طلاق 12 است که جایگاه مطلوبی برای استان محسوب نمی‌شود.

وی همچنین به نسبت ازدواج به طلاق در استان نیز اشاره کرد و گفت: از هر 9 ازدواجی که در استان زنجان رخ می‌دهد، یک مورد به جدایی می‌انجامد.

انتهای پیام/73005/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول