اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه مجتمع لندفیل محمدآباد قزوین تا چند ماه آتی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از بهره‌برداری تصفیه‌خانه مجتمع لندفیل (دفن مهندسی بهداشتی زباله) محمدآباد قزوین تا چند ماه آینده خبر داد.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه مجتمع لندفیل محمدآباد قزوین تا چند ماه آتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس عسگری در مراسم آغاز به کار مجتمع دفن مهندسی بهداشتی که صبح امروز با حضور منوچهر حبیبی معاون عمرانی استاندار، مسعود نصرتی شهردار، علی‌آقا فرهادی مدیرکل حفاظت محیط زیست و اعضای هیئت مدیره سازمان پسماند شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تولید روزافزون پسماند جامد شهری و نیز نبود زمین مناسب برای دفن آن؛ لزوم اعمال مدیریت و برنامه‌ریزی درست در زمینه استفاده بهینه از منابع و راهکارهای مناسب برای کاهش دفن پسماند را ایجاب می‌کند.

عسگری افزود: در همین راستا سازمان مدیریت پسماند نسبت به مکان‌یابی، طراحی و ساخت مجتمع بازیافت، پردازش و دفن پسماند محمدآباد با هدف حفظ محیط زیست و بالا بردن طول عمر محل دفن با استفاده از سیستم‌های تفکیک، پردازش و ایجاد منابع درآمدی پایدار اقدام کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته مجتمع محمدآباد به منظور پذیرش تمام زباله های شهر افتتاح شد؛ اما با توجه به نواقصی که با شروع کار در خط پردازش وجود داشت، این سازمان ناچار به توقف کار و انتقال مجدد زباله به شهر صنعتی لیا شد.

این مسئول تصریح کرد: اکنون با رفع نواقص در هر دو خط و تکمیل آن‌ها می‌توان تمام زباله‌های سطح شهر و حتی بخشی از زباله‌های شهرهای اطراف را به مجتمع منتقل کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: حجم بخش عمده‌ای از زباله‌های شهر قزوین را که به مجتمع وارد می‌شود، زباله‌های تر تشکیل می‌دهد؛ چراکه قسمت زیادی از پسماندهای خشک موجود در زباله‌های شهر با تفکیک در مبدأ و فعالیت زباله‌گردها جمع‌آوری می‌شود.

وی عنوان کرد: در زمینه ساماندهی زباله‌گردها باید تمام نهادها و سازمان‌های مربوطه به ویژه اداره کل محیط زیست همکاری کنند.

با اشاره به اقدامات انجام شده برای آماده‌سازی لندفیل و لاگون‌های تصفیه‌خانه این مجتمع بیان کرد: امروزه لندفیل بهترین روش در جهان برای دفع پسماندهاست که در شهر قزوین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عسگری با اعلام خبر بهره‌برداری از تصفیه‌خانه مجتمع لندفیل محمدآباد تا چند ماه آینده، یادآور شد: در این صورت مشکلی برای دفن مهندسی و بهداشتی مواد غیر قابل بازیافت وجود ندارد.

این مسئول عنوان کرد: چنانچه بتوان این نوع از مواد را فشرده کرد، به طور قطع لندفیل عمر بیشتری دارد و سال‌های بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد.

وی همچنین خواستار تداوم حمایت‌های استانداری برای تکمیل مجتمع لندفیل محمدآباد و در نتیجه رفع مشکلات موجود در حوزه مدیریت و دفع پسماند شد.

انتهای پیام/77011/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول