اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست آستارا هشدار داد

ورود شیرابه‌های خطرناک زباله‌ به آب‌های سواحل آستارا

رئیس اداره محیط زیست آستارا از ورود شیرابه‌های خطرناک محل دفع زباله‌ها به آب‌های سواحل این شهرستان مرزی خبر داد.

ورود شیرابه‌های خطرناک زباله‌ به آب‌های سواحل آستارا

شهروز قلی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به وصول گزارش‌های متعدد مردمی در باره وجود آلودگی در آب‌های سواحل این شهرستان، اظهار کرد: چندین مورد حساسیت‌های پوستی در این زمینه مشاهده شده بود.

وی اظهار کرد: پس از بازدیدهای کارشناسان محیط زیست از محل مورد نظر و انجام آزمایش‌های لازم در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مشخص شده که آلودگی حاصل از شیرابه محل دفع زباله‌های آستارا بوده است.

به گفته این مسئول، طبق نتایج آزمایش‌های آلودگی حاصل از این شیرابه‌های خطرناک حدود یک‌هزار واحد بیش از حد استاندارد بوده است.

وی افزود: فاصله تقریبی محل دفع زباله‌های شهری آستارا با آب‌های دریای خزر در منطقه داداش‌آباد به طور میانگین کمتر از 500 متر است.

قلی‌نژاد، بهترین راه برای جلوگیری از نفوذ شیرابه‌های خطرناک و آلوده زباله‌ها به محیط زیست و آب‌های منطقه را احداث حوضچه ویژه در حاشیه محل دفع زباله‌ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم این حوضچه هر چه سریع‌تر احداث شود.

به گزارش فارس، بارندگی شدید در اوایل تیر جاری موجب ورود انواع سم‌ها و علف کش‌های شیمیایی از زمین‌های کشاورزی به رودخانه‌های محلی و هدایت سریع آنها به سواحل دریا به‌ویژه در حوزه شهری آستارا شده است.

بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی به دلیل نبود وجود سیستم فاضلاب شهری در آستارا و نفوذ روز افزون آن به رودخانه‌ها است که باید مسئولان استان و شهرستان توقف پروژه فاضلاب شهری را در این شهر مرزی و گردشگری جدی بگیرند.

انتهای پیام/84002/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول