اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

چابهار ایمن‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر دسترسی به افغانستان است

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار به عنوان ایمن‌ترین، اقتصادی‌ترین و نزدیک‌ترین مسیر دسترسی به افغانستان است.

چابهار ایمن‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر دسترسی به افغانستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، مصطفی ملک‌زاده در نشست با سفیر کشور دوست و برادر افغانستان اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار به لحاظ امتیازات و تسهیلات قانونی و همچنین موقعیت استراتژیک مناسب، از جمله معافیت مالیاتی 20 ساله سرمایه‌گذاری، اجاره بلند مدت زمین به سرمایه‌گذاران خارجی، آزادی ورود و خروج سرمایه اتباع خارجی، اعطای مجوز تاسیس شعب بانک‌ها و بیمه‌های خارجی، آزادی واردات و صادرات شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است.

وی در راستای توسعه مراودات تجاری بین دو کشور افزود: با توجه به تفاهمنامه‌های صورت پذیرفته، 50 هکتار زمین با تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران افغانی در نظر گرفته شده و تاکنون به تعدادی از سرمایه‌گذاران افغانی نیز واگذار شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: بندر چابهار به دلیل تنها بندر اقیانوسی بودن ایران از موقعیت ممتازی به عنوان کوتاه‌ترین، امن‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر و پل ارتباطی بین دو کشور برخوردار است.

در این دیدار نصیر احمدنور سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران ضمن قدردانی از میهمانوازی منطقه آزاد چابهار ابراز داشت: منطقه آزاد چابهار از ظرفیت‌های بالای ترانزیتی، گردشگری و سرمایه‌گذاری برخوردار است و با توجه به دسترسی به آب‌های آزاد و وجود امنیت و نزدیکی مسیر بهترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.

وی افزود: این کشور خواهان افزایش مراودات تجاری با کشور ایران از طریق بندر چابهار است و هیئت دولت افغانستان نیز بر این موضوع تاکید کرده است و منطقه آزاد نیز با تخصیص 50 هکتار زمین شرایط حضور سرمایه‌گذاران افغانی را هموار کرده است.

سفیر افغانستان در ایران از امکانات فراهم شده در منطقه آزاد چابهار برای حضور تجار افغانی قدردانی کرد.

گفتنی است، در این جلسه فرهنگ رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران، طوسی نماینده ستاد مبارزه با کالای قاچاق، علیزاده مشاور بین‌الملل دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مصدقی مسئول نمایندگی وزارت خارجه و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول