اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی بسیار پایین است

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی بسیار پایین است.

حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی بسیار پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین شافعی ظهر امروز در دیدار با سفیر کشور اندونزی در ایران در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی مشهد اظهار کرد: در سال 91 حجم صادرات ایران به اندونزی بیش از 400 میلیون دلار و حجم واردات از این کشور به ایران حدود 148 میلیون دلار بود.

وی با اشاره به قانون اساسی کشور اندونزی و استوار بودن این قانون بر پنج اصل وحدانیت، انسانیت، دموکراسی، وحدت و عدالت اجتماعی ادامه داد: سیر تکامل توسعه کشور اندونزی نیز بر پایه همین اصول است.

شافعی اندونزی را جزو 16 اقتصاد بزرگ دنیا دانست و بیان کرد: رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در طول چند سال اخیر بیش از شش درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اندونزی در بحث سرمایه‌گذاری‌های خارجی، جزو کشورهای بسیار موفق بوده است، عنوان کرد: ایران و اندونزی به دلیل مسلمان بودن، از ارتباط قابل توجهی بهره‌مند هستند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: حجم مبادلات بین دو کشور مسلمان ایران و اندونزی باید حجم بالایی باشد که در حال حاضر این رقم بسیار کم است.

وی با ابراز امیدواری از این که سفر سفیر کشور اندونزی به خراسان‌رضوی، مبدا حرکت‌های مثمر‌ثمری در زمینه تبادلات اقتصادی شود، اظهار داشت: در حال حاضر از خراسان کالاهایی چون زیره، گلیم و گرانیت به اندونزی صادر و از این کشور اقلامی نظیر پودر کاکائو، لاستیک، کاغذ و میوه‌های حاره‌ای به ایران وارد می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به جایگاه ویژه مشهد و استان خراسان‌رضوی در امر ترانزیت کالا و صادرات و واردات عنوان کرد: با اتصال راه‌آهن پاکستان و چین به ایران، آینده بسیار خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

وی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز به عنوان بارانداز کالاهای اساسی به کشورهای اسیای میانه و افغانستان، مرکز بسیار خوبی برای صادرات کالاهای مختلف است.

شافعی با بیان اینکه قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران، قانونی بسیار مترقی است، گفت: انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران بار دیگر تصمیم و اراده ملی را برای یک آینده خوب نشان داد و امیدواریم این اتفاق، فصل جدیدی را در سیاست خارجی کشور ما نیز به وجود آورد.

انتهای پیام/70022/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول