اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد لرستان:

بیش از 78 هزار خانوار لرستانی زیر پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: بیش از 78 هزار خانوار لرستانی زیر پوشش کمیته امداد هستند.

بیش از 78 هزار خانوار لرستانی زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ولی‌الله منتظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: 78 هزار و 89 خانوار لرستانی با جمعیتی بالغ بر 190 هزار و 956 نفر زیر حمایت کمیته امداد استان لرستان قرار دارند.

وی با اشاره به این‌که دو هزار و 500 خانوار دیگر در انتظار دریافت مستمری هستند، یادآور شد: این تعداد خانوار از سایر خدمات کمیته امداد امام خمینی استان بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان گفت: طی روزهای آینده جشن رمضان در سطح استان لرستان برگزار می‌شود.

منتظری خاطرنشان کرد: بازارچه‌ای در این زمینه تنظیم شده و غرفه‌هایی برای صنایع‌دستی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار گرفته و در کنار این نمایشگاه مشاغل خانگی که توسط کمیته امداد امام خمینی لرستان ایجاد شده معرفی می‌شوند.

منتظری در ادامه به وام خیرین اشاره کرد و گفت: خیرینی که بخواهند به نیازمندان کمک کنند وام قرض‌الحسنه تا سقف پنج میلیون تومان در غالب 36 قسط به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان در خصوص این وام عنوان کرد: این وام به حساب نیازمندی که مدنظر خیر است واریز می‌شود و خیر می‌تواند آن را به صورت ماهانه به کمیته امداد امام خمینی بازگرداند.

منتظری در ادامه خاطرنشان کرد: استان لرستان در بحث زیر پوشش قرار دادن، رتبه 16 کشور را دارا است.

وی به سایر خدمات کمیته امداد امام خمینی نظیر جمع‌آوری زکات مال و فطریه، طرح‌های کوثر، طرح شفا، وام‌های خود اشتغالی، جشن عاطفه‌ها، جشن رمضان و ... اشاره کرد.

منتظری خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح مصباح‌الجنه در سطح لرستان آغاز شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان گفت: طرح اکرام ایتام در سطح استان لرستان هر ساله انجام می‌شود که امسال باشکوه‌تر از گذشته توسط خیرین باید انجام شود.

وی به صندوق صندقات توسط کمیته امداد امام خمینی لرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 240 هزار صندوق صدقه بین مردم استان لرستان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: طی سال گذشته 58 میلیارد و 209 میلیون ریال خدمات بیمه‌ای برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی لرستان انجام شده است.

منتظری گفت: در این مدت سه هزار و 224 فقره جهیزیه با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد و 720 میلیون ریال به زوج‌های زیر پوشش اهدا شده است.

وی گفت: 10 هزار و 91 یتیم توسط 18 هزار و 300 حامی در حال حاضر در لرستان از خدمات کمیته امداد امام خمینی و کمک‌های حامیان استفاده می‌کنند.

منتظری گفت: به ازای هر یتیم ماهانه 20 هزار تومان توسط حامی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی لرستان گفت: طی سال گذشته در این زمینه 43 میلیارد و 600 میلیون ریال توسط حامیان به یتیم‌های تحت پوشش کمک شده است.

منتظری در ادامه از تمام خیرین خواست سایر کودکان یتیم را مورد حمایت خود قرار دهد.

وی افزود: طی سال گذشته یک‌هزار و 975 کودک زیر شش سال که سوء تغذیه داشته‌اند مورد حمایت سبد غذایی کمیته امداد امام خمینی لرستان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/2304/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول