اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 90 غرفه

نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد کرمان برپا شد

نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات خانواده‌های خودکفای کمیته امداد امام خمینی استان کرمان برپا شد.

نمایشگاه دستاوردهای مددجویان کمیته امداد کرمان برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان شامگاه شنبه طی مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون استاندار و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه دستاوردهای طرح‌های اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان کرمان افتتاح شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگ و تاریخی که امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی انجام دادند، تاسیس کمیته امداد برای دستگیری از طبقات محروم جامعه بود.

جواد کمالی بیان داشت: امروز شاهد هستیم که هزاران خانواده مددجوی کمیته امداد با کمک، تسهیلات و مساعدت امداد اشتغال یافتند و به خودکفایی رسیده‌اند.

وی افزود: کسانی که ابهامی در کمک‌ها و مساعدت‌های کمیته امداد دارند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند و فعالیت‌ها را ببینند تا خدمات از چشم آن‌ها پنهان نماند.

کمالی تصریح کرد: رسانه‌ها در تبلیغ و ترویج این مسائل وظیفه سنگینی به عهده دارد و باید به آحاد مردم اطلاع‌‌رسانی کنند.

وحید میرزایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین هدف برپایی این نمایشگاه، آشنایی آحاد مردم با فعالیت‌های کمیته امداد به ویژه در بخش اشتغال و توانمندسازی مددجویان است.

وی بیان داشت: مددجویانی که زمانی به دلیل تنگدستی زیر پوشش کمیته امداد بودند، امروز به واسطه خدمات امداد در بخش‌های مختلف اعم از مشاوره، کار فرهنگی و فراهم کردن زیرساخت‌، شغلی را برای خود راه‌اندازی کرده و از زیر چتر حمایتی امداد خارج شده‌اند.

میرزایی با اشاره به اینکه تاکنون دو نمایشگاه از دستاوردهای طرح‌های اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان امداد در استان کرمان برپا شده است، افزود: در این نمایشگاه زمینه فروش تولیدات مددجویان فراهم شده است. 

وی عنوان کرد: همچنین هر شب از ساعت 21 تا 23 جشنواره‌ای با عنوان جشن رمضان در این محل برگزار و برنامه‌های مختلف هنری توسط گروه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: در این جشنواره کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با اخلاق و سبک زندگی توسط اساتید حوزه و دانشگاه مطرح می‌شود که شهروندان می‌توانند استفاده ببرند. 

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد قصد دارد، طی شش ماه اول سال‌جاری 5 هزار خانواده را به واسطه اشتغال و توانمندسازی از زیر پوشش خارج کند.

میرزایی گفت: ما به دنبال این هستیم که اینگونه نمایشگاه‌ها را به صورت فصلی برگزار‌ و حتی تولیدات مددجویان را به خارج از استان منتقل کنیم.

وی ابراز داشت: رایزنی‌هایی نیز با اتاق بازرگانی داشتیم که بحث صادرات محصولات تولیدی مددجویان امداد را هم داشته باشیم.

به گزارش فارس، نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات خانواده‌های خودکفای کمیته امداد امام خمینی استان کرمان از 29 تیر ماه به مدت یک هفته در بوستان مادر شهر کرمان برپا است.

==============

گزارش از: شیما صفرزاده

عکس از: محسن رجب‌پور

==============

انتهای پیام/80017/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول