اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی جیرفت اعلام کرد

آغاز اعمال قانون اجرای ماده 71 نظام صنفی/استفاده از ترازوی دیجیتال و صدور فاکتور خرید

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت گفت: اعمال قانون و بازرسی در زمینه اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی از فروشگاه‌های بزرگ و عمده‌فروشی‌‌ها از امروز آغاز شده است.

آغاز اعمال قانون اجرای ماده 71 نظام صنفی/استفاده از ترازوی دیجیتال و صدور فاکتور خرید

علی میرکهنوج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اینکه مهلت اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی از ابتدای سال 92 تا پایان تیر ماه بوده است، اظهار داشت: واحدهای صنفی باید نسبت به اجرای این قانون مبنی بر استفاده از ترازوی دیجیتال و پرینتردار اقدام و برای مشتریان خود فاکتور خرید صادر کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی به طور مکرر اطلاع‌رسانی صورت گرفته است، افزود: همچنین تجهیز واحد صنفی به صندوق مکانیزه فروش یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی برای تمام اصناف الزامی و عمل به آن اکیداً توصیه می‌شود.

میرکهنوج تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر بازاریان شهرستان جیرفت به دلیل عدم توانایی مالی و سواد کافی قادر به استفاده از این دستگاه‌ها نیستند به عنوان نماینده اصناف خواستار مدارا و توجه در این زمینه هستیم.

وی ابراز داشت: بر همین اساس در حال حاضر اعمال قانون و بازرسی در زمینه اجرای این ماده از فروشگاه‌های بزرگ و عمده‌فروشی‌‌ها از امروز آغاز شده است.

میرکهنوج با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان بازرسی‌ها از واحدهای صنفی مواد غذایی تشدید شده است، عنوان کرد: در این ماه طی روز رستوران‌ها و کافه‌ها تا هنگام افطار باید تعطیل بوده و از دادن خدمات به مشتریان اجتناب کنند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه طی ماه اخیر 600 فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام گرفته است، گفت: طی این بازرسی‌ها 88 فرم تخلف به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع شده است.

میرکهنوج بیان داشت: همچنین طی این مدت شکایت‌های بررسی شده در واحد بازرسی 14 فقره و شکایت‌های مردمی بررسی شده در واحد سیار مرکز شهر جیرفت هفت فقره بوده است.

وی اذعان داشت: با وجود استقرار مرکز رسیدگی به تخلفات در مرکز شهر که برای در دسترس بودن مردم به بازرسان و رسیدگی در اسرع وقت ایجاد شده است، هیچ‌گونه همکاری با مجمع امور صنفی در زمینه شکایت از افراد متخلف انجام نمی‌شود.

میرکهنوج میزان جریمه واحدهای متخلف را در تیر ماه 158 میلیون ریال ذکر و خاطر نشان کرد: همچنین طی این مدت 50 واحد متخلف پلمپ و 45 واحد نیز فک پلمپ شده‌اند.

انتهای پیام/80001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول