اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی اصناف کشور:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اصناف قابل تمدید نیست

نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی اصناف کشور گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف تا تاریخ 31 تیرماه بوده و این تاریخ قابل تمدید نیست.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اصناف قابل تمدید نیست

سید ناصر حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: اداره امور مالیاتی آماده دریافت اظهارنامه‌های تکمیل شده مالیات‌های مستقیم عملکرد سال گذشته اصناف و مؤدیان مالیاتی است.

وی در شورای عالی اصناف کشور ادامه داد: بستر لازم برای ارائه اظهارنامه مالیاتی فراهم بوده و اصناف باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس مجمع امور صنفی گچساران و نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اصناف و همه مؤدیان باید اظهارنامه خود را به موقع تسلیم کنند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

گچساران 4200 واحد صنفی دارد

وی گفت: اصناف و مؤدیان مالیاتی می‌توانند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیک از طریق ادارات پست، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و کافی‌نت‌ها ارائه دهند.

این مسئول در گچساران عنوان کرد: اگر مؤدی نتواند با ورود به سیستم، اظهارنامه الکترونیکی را تقدیم کند می‌تواند با مراجعه به اداره امور مالیاتی، اظهارنامه‌ خود را به صورت دستی تسلیم کند.

حسینی با بیان این‌که گچساران دارای افزون بر چهار هزار و 200 واحد صنفی است، عنوان کرد: اصناف گچساران با تسلیم به موقع اظهارنامه از معافیت پایه مالیاتی عملکرد سال گذشته بهره‌مند خواهند شد.

وی ادامه داد: برای این دسته از اصناف و مؤدیان مالیاتی مزایایی از جمله عدم در نظر گرفتن جرایم مربوط به تسلیم نکردن اظهارنامه و همچنین رسیدگی به پرونده مالیاتی در مدت زمان حداکثر یک سال لحاظ می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی گچساران عنوان کرد: اصناف می‌توانند برای تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار به سامانه مالیات بر ارزش افزوده مراجعه و با پرداخت مالیات، اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنند.

حسینی یادآور شد: مشمولان و مؤدیان قانون با اجرای صحیح مقررات و تسلیم اظهارنامه، مالیات را بپردازند تا مشمول جریمه نشوند.

وی افزود: طبق توافقنامه شورای اصناف کشور و امور مالیاتی، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف تا تاریخ 31 تیرماه بوده و این تاریخ قابل تمدید نیست.

حسینی درآمدهای مالیاتی را از راه‌های مؤثر و لازم برای مقاومت در برابر تهدیدات اقتصادی دشمنان و دور زدن تحریم‌ها دانست و از اصناف و مؤدیان مالیاتی خواست تا همانند همیشه در این صحنه نیز حضوری فعال و اثربخش داشته باشند.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول