اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مشاغل سخت و اراده‌های آهنین در روزه‌داری

ماه مبارک رمضان که چند سالی است با فصل گرما مصادف شده برای کارگران و برخی از مشاغل سخت روزه گرفتن طاقت‌فرساست اما اراده آنها و عمق ایمانشان این سختی‌ها را به حلاوت تبدیل کرده است.

مشاغل سخت و اراده‌های آهنین در روزه‌داری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این روزها و در هوای گرم تابستان روزه‌داری آن هم در زیر آفتاب داغ و سوزان و تحمل 17 ساعت روزه‌داری نشان از صلابت مردانی فولادین است که با قدرت ایمانی و اعتقادی خود روی آفتاب را کم کرده‌اند و هلهله‌ای از شور و شوق معنوی برپا کرده‌اند که هیچکس را یارای پذیرش و تحمل نیست.

در ماه مبارک رمضان مشاغل سختی را سراغ داریم که صاحبان این مشاغل ساعت‌ها در زیر آفتاب سوزان و در جلوی تنورهای داغ و گرم در عین انجام وظیفه و کار خود روزه گرفته و حرمت و عظمت این ماه را پاس می‌دارند تا مبادا کار سختشان مانع روزه‌داریشان باشد.

در این بین تعدادی از روزه‌داران به عنوان کارگران ساختمانی، خدمات شهری، کارگران اکیپ‌های آسفالت و کارگرانی که در حال کندن تونل‌های سخت و سهمگین برای عبور قطار و شنیدن سوت آن به مردم با عشق و علاقه‌ای خاص شبانه‌روز تلاش می‌کنند به رغم تحمل سختی کار در طول روز مجاهدانه در زیر گرمای طاقت‌فرسا به عشق معبود خود روزه‌داری می‌کنند تا ادای دین و تکلیفی را انجام داده باشند و چه زیباست اراده آهنین این مردان بی‌بدیل روزگار که تمام مشکلات را به جان خریده‌اند و با عمق ایمان و معنویت دست به کاری کارستان زده‌اند که هیچ دیباچه‌ای را توان نوشتن ایثار، گذشت، صبوری و جهاد فی سبیل‌الله آنها در کسب روزی حلال نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در کنار این کارگران سخت‌کوش به سراغ ریخته‌گرانی می‌رویم که در دمای بالای یک‌هزار و 650 درجه سختی کار را به جان می‌خرند تا مبادا از تکلیف الهی حذر کنند.

هر چند گرمای ایستادن در برابر این قالب‌های ریخته‌گری بسیار سخت و طاقت‌فرساست اما آنها با شوق وصال و رسیدن به رضای الهی سعی می‌کنند عظمت ماه سیام را نگه دارند و اجازه ندهند برخی قدرت‌های اهریمنی و شیطانی بر وجود و اراده فولادین آنها رسوخ پیدا کند تا در این مسیر سست باشند.

اما یکی دیگر از مشاغل سخت در این ایام نانوایانی هستند که در خدمت به مردم و پختن نان مناسب سختی‌ها را تحمل می‌کنند تا روزه‌داران طعامی حلال و نانی گرم در سر سفره‌های افطاری خود قرار دهند و از این طریق دعای خیری نصیب آنها شود.

خبازانی که در جلوی تنور گرم اراده فولادین خود را با عشق معبود عجین کرده و در برابر تمایلات زودگذر و مادی هرگز به آسودگی مقطعی دل نبسته بلکه با تحمل سختی‌ها و صبوری در کار سعی می‌کنند با عشق و علاقه خاص در پختن نان و تحویل آن به روزه‌داران جهادگونه حرکت کنند و در این ماه مبارک که روزهای آن هر چند بلند اما به سرعت باد و باران می‌گذرد آنچه از این همه لطف و کرم الهی و صبوری بندگان روزه‌دار می‌ماند جز عشق بازی زمینیان با معبود آسمانی نیست که در این ماه بنده را مورد محک قرار می‌دهد تا آبدیده‌تر شده و با تحمل 17 ساعت روزه‌داری و کارهای طاقت‌فرسا توان و بضاعت آنها را بسنجد.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول