اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

احترام به روزه‌داران جزو اصول انسانی است

امام جمعه دهدشت احترام به روزه‌داران را احترام به دستورات خدا خواند و با بیان اینکه نباید در ملأ عام روزه‌خواری کرد اذعان داشت: روزه‌خواری علنی در این ماه جرم بوده و مغایر اصول و ارزش‌های انسانی است.

احترام به روزه‌داران جزو اصول انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه نخستین جمعه از ماه مبارک رمضان امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مصلای نماز جمعه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه اول نماز جمعه اظهار داشت: روزه از این لحاظ که باعث خلوص قلوب می‌شود در مقابل شیطان قرار می‌گیرد.

امام جمعه دهدشت با تشریح آثار روزه‌داری  تضمین سلامت بدن را یکی از آثار بهداشتی و درمانی روزه عنوان کرد و افزود: چربی‌های زیاد و تحرک کم باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود و با روزه گرفتن رگهای خونی باز شده و ذخیره‌های چربی در بدن سوزانده می‌شود.

حسینی توجه به محرومین، فقرا و مساکین را از آثار اجتماعی روزه برشمرد و خاطرنشان کرد: ماه رمضان خصوصیتی دارد که هیچ کدام از دیگر ماه‌های قمری ندارند.

وی با اشاره به ذکر شدن رمضان در قرآن تصریح کرد: همه ماه‌ها متعلق به خداست ولی در شرایط خاصی آمادگی خودسازی و کشش به درک مسائل دینی در انسان بیشتر است و ماه رمضان یکی از این شرایط خاص است که نفس انسان برای دریافت دین آمادگی بهتری دارد.

*روزه‌خواران احترام روزه‌داران را حفظ کنند

حسینی احترام به روزه‌داران را احترام به دستورات خدا خواند و با بیان اینکه نباید در ملأ عام روزه‌خواری کرد اذعان داشت: روزه‌خواری علنی در این ماه جرم بوده و مغایر اصول و ارزش‌های انسانی است.

امام جمعه دهدشت در این رابطه ادامه داد: در برخی کشورهای غیر مسلمان به احترام روزه‌داران مسلمان، روزه‌خواری نمی‌کنند و این نشانه احترام به عقاید مسلمانان است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با تبیین حدیثی از امیرالمؤمنین علی(ع) تصریح کرد: حضرت فرمودند"از سخن گفتن غیر حق در وقت خشمناکی خودداری کنید و چه درباره دشمنت و چه دوستت به عدالت رفتار کنید".

خطیب جمعه دهدشت با یادآوری سالروز حمله رژیم رضاخانی به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب گفت: انبیای الهی همه آمدند که دستورات الهی اجرا شود و برای حفظ حجاب و عفاف سرها به بالای دار رفت و هزاران نفر خون دادند.

*قیام مردم در دفاع از حجاب برای جلوگیری از منسوخ شدن حکم الهی بود

حسینی با بیان اینکه رعایت پاکدامنی و حجاب مختص زنان و مردان است محدوده این رعایت در بخش زنان را گسترده ‌تر دانست و ابراز داشت: رژیم منحوس رضاخان در مقابل اسلام قرار گرفت و برهنگی را رواج داد لذا تمام شاکله حکومت پهلوی ضدیت با دین بود.

امام جمعه دهدشت شهادت تعداد زیادی در مسجد گوهرشاد به خاطر اسلام و دفاع از حجاب را متذکر شد و با اشاره به آیه‌ای از قرآن مبنی براینکه گروهی باید باشند که دستورات الهی را اجرا کنند نقش آمرین به معروف و ناهیان از منکر و مسئولان در مقابله به بی‌حجابی را سنگین دانست و گفت: امروز وضعیت حجاب در جامعه مطلوب نیست و بدحجابی رواج پیدا می‌کند.

این مقام مسئول برخی بدحجابی‌ها را سازمان یافته عنوان کرد و ادامه داد: باید جلوی این معضل گرفته شود و به سمت نهادینه کردن فرهنگ دینی پیش رویم.

خطیب جمعه دهدشت در بخش دیگری از خطبه دوم سالروز تشکیل شورای نگهبان در سال 59 را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شورای نگهبان قانون اساسی اساساً یکی از ارکان‌های نظام است اذعان داشت: برای اینکه میدان برای حضور همه افراد در صحنه رقابت باز نشود باید یک فیلتری باشد که افراد صلاحیت‌دار را گزینش کند چرا که اگر به هرکسی اجازه ورود به عرصه داده شود افراد ناشایست با تبلیغات گسترده و دروغین خود مردم را فریب داده و خود را به خورد مردم می‌دهند.

انتهای پیام/82016/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول