اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تغییرات جوی

روزه‌داران اردبیل از فردا منتظر موج گرما باشند

به دنبال تغییرات جوی، مردم مؤمن و روزه‌دار اردبیل از فردا شاهد ورود یک سامانه همراه با گرمای سوزان و طاقت‌فرسا می‌باشند.

روزه‌داران اردبیل از فردا منتظر موج گرما باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل هواشناسی استان اردبیل عصر امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از فردا موج هوای گرم همراه با رطوبت وارد اردبیل می‌شود و دمای هوای خنکی که چند روزی اردبیلی‌ها را در ماه مبارک رمضان و با دهان روزه راضی نگه داشته بود جای خود را به گرمای تابستانی می‌بخشد.

بر همین اساس اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز اعلام کرد: به موجب پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان، تجزیه و تحلیل نقشه‌های هم‌دیدی و پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ موج گرما طی روزهای آتی به منطقه می‌باشد.

این اداره کل افزوده است: طی روزهای دوشنبه تا روز پنجشنبه (24 و 27 تیر 1392) افزایش دما بین چهار تا شش درجه سلسیوس در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین براساس برآوردهای انجام شده بیشینه دمای مراکز شهرستان‌ها در روز سه‌شنبه و چهارشنبه به شرح ذیل انتظار می‌رود:

بیله‌سوار، پارس‌آباد و کوثر 37 تا 39 درجه سلسیوس

گرمی 33 تا 36 درجه سلسیوس

مشگین‌شهر، اردبیل و خلخال 27 تا 31 درجه سلسیوس

نیر، نمین و سرعین 26 تا 30 درجه سلسیوس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل با اعلام آماده باش به شوراهای مدیریت بحران کلیه شهرستان‌های استان از مردم نیز خواسته موارد ایمنی را حتماً رعایت کنند.

اما با توجه به ورود یک سامانه گرم احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و برخی از مناطق طبیعی وجود دارد که در این زمینه هشدارهای لازم به دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه آتش‌نشانی و یگان‌های امدادی اعلام شده تا در صورت بروز حوادثی در آماده باش به سر ببرند.

از ابتدای ماه مبارک رمضان هوای نسبتاً خنکی در مناطق مختلف استان اردبیل حاکم بود که با ورود موج گرما به نظر می‌رسد روزه‌داران و شهروندان اردبیلی بیشتر ایام خود را در منازل و زیر کولرها سپری کنند.

انتهای پیام/62001/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول