اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه قصرشیرین:

مبارزه با هوای نفس مهم‌ترین فلسفه روزه‌داری است

امام‌ جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: مهم‌ترین فلسفه روزه گرفتن مبارزه با هوای نفس بوده و دوری چشم، گوش، فکر و زبان از گناه شرط قبولی یک روزه کامل است.

مبارزه با هوای نفس مهم‌ترین فلسفه روزه‌داری است

حجت‌الاسلام علی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، مبارزه با هوای نفس را مهم‌ترین فلسفه گرفتن روزه دانست و اظهار داشت: خودداری از خوردن و آشامیدن در یک ماه سال، آن ‌هم تنها یک وعده از دستورات خداوند متعال است که نباید از آن غفلت شود.

وی ادامه داد: دوری چشم، گوش، فکر و زبان از گناه شرط قبولی یک روزه کامل است و نباید تنها به نخوردن و ننوشیدن بسنده شود و دوری از تمامی گناهان باید سرلوحه اعمال یک روزه‌دار واقعی گذاشته شود.

ملکی خاطر نشان کرد: پایانی برای عظمت ماه مبارک رمضان وجود ندارد و تفکر، تنفس و حتی خوابیدن فرد روزه‌دار در پیش‌گاه باری‌تعالی عبادت محسوب می‌شود.

امام‌جمعه شهرستان قصرشیرین بیان داشت: تلاوت یک آیه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، برابر ختم کل قرآن در ماه‌های دیگر است و شایسته است تلاوت، تفسیر و حفظ قرآن در برنامه روزانه فرد روزه‌دار گنجانده شود.

به گفته ملکی، رمضان فرصتی برای نیل به سعادت اخروی است و افراد جاهل و ناآگاه توان درک عظمت این ماه را ندارند و به‌ راحتی این فرصت را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول