اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به یک فرهنگ تبدیل شود

استاندار قزوین گفت: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود تا در این امر همه مردم از قشرهای مختلف مشارکت داشته باشند.

کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به یک فرهنگ تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی  استان قزوین، احمد عجم جشن‌های گلریزان را بهترین بستر برای آزادی زندانیان دانست و اظهار داشت: جشن‌های گلریزان بعد از چند سال به جایگاه مهمی در آزادی زندانیان دست یافته و مردم و مسئولان همکاری خوبی در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم در ایام ماه مبارک رمضان همکاری و همدلی خوبی با دست‌اندرکاران و حامیان جشن‌های گلریزان و حمایت از زندانیان دارند، افزود: کار خیرانی که در راه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گام بر می‌دارند، بسیار ارزنده است و این گونه کارهای خوب و شاخص امتیاز بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

استاندار قزوین بر توسعه هرچه بیشتر کارهای فرهنگی و دینی برای داشتن جامعه‌ای سالم تأکید کرد و گفت: یکی از برکات ماه مبارک رمضان، کمک به نیازمندان، ایتام، مستمندان و مستحقان است.

عجم ادامه داد: در بین زندانیان، انسان‌های آبرومندی دیده می‌شوند که برای مشکلات مالی و جرایم غیرعمد در زندان هستند که در این بین نقش خیران و کسانی که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند باید بیشتر جلوه کند.

وی اضافه کرد: مسائل مالی، مهریه، بدهی دیه، نفقه و مسائلی از این قبیل از جمله مواردی هستند که برخی از افراد به خاطر آن‌ها مجازات حبس خود را در زندان سپری می‌کنند اما در حقیقت، باید تلاش شود که مشکلات این دسته از افراد به طرق مشروع و قانونی رفع شود و به آغوش خانواده و جامعه برگردند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: از مدیران و مسئولان استان انتظار داریم که با حضور خود در این جشن‌ها، ضمن مساعدت در آزادی این دسته از افراد زندانی، دیدگاه جامعه را نسبت به این موضوع تقویت و موجب فرهنگ‌سازی این امر خدا پسندانه در جامعه شوند.

به گفته عجم فرهنگ کمک به آزادی زندانیان نیازمند و محکومان به دیه در سطح زندان‌های کشور به یک عزم ملی نیاز دارد که در سال‌های اخیر در قالب برگزاری جشن‌های گلریزان با مشارکت اداره کل زندان‌ها، ستاد دیه و دستگاه قضایی استان کارهای بزرگی صورت گرفته است.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول