اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

احیای موقوفات در استان زنجان با نقطه مطلوب فاصله دارد

امام جمعه زنجان گفت: احیای موقوفات در استان زنجان با نقطه مطلوب فاصله دارد.

احیای موقوفات در استان زنجان با نقطه مطلوب فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در ستاد احیای موقوفات استان زنجان اظهار کرد: در چند سال اخیر تلاش‌های مطلوبی در استان در ارتباط با بازسازی و احیای موقوفات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود اقدامات مطلوب انجام شده هنوز با حد مطلوب احیای موقوفات فاصله داریم، اضافه کرد: امیدواریم با حمایت و دلسوزی گام‌های بلندی در زمینه احیای موقوفات برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به بازدیدهای انجام شده از موقوفات، افزود: خوشبختانه در این زمینه جنب و جوش مطلوب بوده است، ولی بحثی که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، طرح توسعه امامزاده سید ابراهیم (ع) است.

وی با بیان اینکه ساخت و بازسازی این بقعه نیازمند بودجه سنگینی است، تصریح کرد: برای انجام هر کار و یا پروژه عظیمی باید از یک نقطه‌ای آغاز شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با تاکید بر تشکیل شعبه ویژه در زمینه رسیدگی به موضوعات وقفی در دادگستری استان افزود: این نوع پرونده‌ها در خارج از وقت و در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی همچنین به حیف شدن برخی از موقوفات در استان طی سال‌های گذشته در اثر برخی از وقایع اشاره داشت و گفت: این موقوفات همانند مال بی‌صاحب از بین رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تصریح کرد: در صورتی که این موقوفات احیا شود، مردم اعتماد بیشتری به اوقاف کرده و در این زمینه فعال‌تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار در زمینه موقوفات برای خدا است، افزود: در حال حاضر همه مساجد و حوزه‌های علمیه موقوفه است، پس باید از ظرفیت موجود در استان استفاده لازم به عمل آید.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد مطلوب دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه برگزار نکردن مراسم افطاری از بودجه بیت‌المال در ماه رمضان سال گذشته اشاره داشت و گفت: امید است امسال نیز این اقدامات انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی مجاز به افطاری دادن از بودجه بیت‌المال نیستند، به جز برخی از دستگاه‌ها همانند کمیته امداد و بهزیستی که برگزاری مراسم افطار بخشی از وظایف آنها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73005/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول