اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد

تلاش دستگاه‌های اجرایی برای توسعه روابط با سرکنسولگری ترکیه در ارومیه

استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید در جهت توسعه روابط خارجی با سرکنسولگری جمهوری ترکیه در ارومیه تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

تلاش دستگاه‌های اجرایی برای توسعه روابط با سرکنسولگری ترکیه در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، وحید جلال‌زاده صبح امروز در دیدار خداحافظی با سرکنسول ترکیه در ارومیه ضمن تقدیر از زحمات و فعالیت‌های سرکنسول ترکیه در دوره مسئولیت خویش در استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: سرکنسولگری جمهوری ترکیه در آذربایجان غربی، یکی از فرصت‌های خوب برای گسترش روابط میان طرفین است.

وی در این دیدار که در دفتر استاندار برگزار شد، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در جهت توسعه روابط خارجی با سرکنسولگری جمهوری ترکیه در ارومیه تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی گفت: ارتباطات فرهنگی میان مردم دو کشور نیز حاکی از این است که باید سطح روابط میان دو کشور در حوزه های مختلف افزایش یابد.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان استان‌های همجوار در دو کشور ایران و ترکیه باید تصمیمات سران دو کشور را در جهت گسترش تعاملات و مراودات تجاری، اقتصادی و فرهنگی عملیاتی کنند.

جلال‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش روابط میان ایران و ترکیه در سال‌های اخیر، گفت: مسئولان رده بالای دو کشور با وجود گسترش روابط  فی‌مابین در سال‌های گذشته، از سطح روابط کنونی رضایت کافی ندارند، لذا باید تلاش‌های خود را در جهت ارتقای سطح روابط افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: رفع موانع گسترش ارتباطات شامل ارتقای رویه‌های گمرکی و تعرفه‌های بازرگانی میان دو طرف در مرز و همچنین حضور مسئولان رده بالای دو کشور در اجلاس استانداران مرزی از جمله مواری است که می‌تواند در گسترش روابط فی‌مابین موثر واقع شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همایش بعدی استانداران مرزی کشورهای ایران و ترکیه در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد و این موضوع از طریق دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان در حال پیگیری است.

سرکنسول ترکیه در ارومیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات استاندار آذربایجان غربی در راستای ارتقای سطح مناسبات در بخش‌های مختلف میان دو کشور در دوره مسئولیت خود، گفت: آذربایجان غربی نقش مهمی در روابط بین دو کشور ایفا می‌کند و تقویت روابط بین استان‌های مرزی هدف مشترک دو کشور است.

علی تولگا کایا اظهار داشت: سرکنسول بعدی جمهوری ترکیه در ارومیه نیز در جهت گسترش این روابط به خصوص در زمینه‌های حمل و نقل و تجارت خارجی تلاش خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار، استاندار آذربایجان غربی با اهدای هدایایی به علی تولگا کایا، سرکنسول ترکیه در ارومیه به جهت کوشش در راستای ارتقای مناسبات منطقه‌ای به ویژه افزایش تعاملات میان استان آذربایجان غربی و کشور ترکیه، تقدیر کرد.

انتهای پیام/61001/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول