اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی در جمع صنعتگران:

قانون کهنه تجارت برای رقابت‎های بین‎المللی امروز مناسب نیست

استاندار خراسان‎رضوی گفت: هدف اصلی دشمن از تحریم‌ها، فلج کردن اقتصاد کشور است، گفت: قانون کهنه تجارت برای رقابت‎های بین‎المللی امروز مناسب نیست.

قانون کهنه تجارت برای رقابت‎های بین‎المللی امروز مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در مشهد در حضور صنعتگران استان با تشکر از صبر و استقامت آنها به عنوان ریشه‌های اقتصاد استان، اظهارداشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم با حضور حداکثری و خلق یک حماسه نشان دادند که پای آرمان‌های این انقلاب می‎مانند و امروز میدان دست شما صنعتگران است تا با همدلی، گام‌های بزرگی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور عزیزمان برداشته و با خلق حماسه‌ای دیگر، کشور را سربلند کنید.

وی افزود: مردم ما با این حرکت پیام‌های زیادی به دشمنان و افرادی در داخل کشور رسانده و نشان دادند که حفظ انقلاب و نظام بزرگترین افتخار برای آنان محسوب می‌شود و در این کشور دموکراسی دینی حرف اول را زده و مردم برای سرنوشت خود تصمیم می‌گیرند.

فروزان‌مهر با اشاره به اینکه این حماسه یک جهش بزرگ در سیاست کشور بود، یادآور شد: امیدواریم با همت مسولان و صنعت گران شاهد حرکتی جهادی و جهشی بزرگ در عرصه اقتصاد نیز باشیم.

وی افزود: اقتصاد کشور از اوایل انقلاب فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و ما نیز تمام سعی خود را کرده‌ایم که به‎سوی بالندگی و پیشرفت این انقلاب برویم و امروز می‌توان ادعا کرد که با وجود شرایط ویژه اما فضای مطلوبی داریم.

استاندار خراسان‎رضوی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران موقعیت و ظرفیت‎های بسیار خوبی دارد و هرگز حاضر نمی‎شود در برابر دشمن سر تسلیم فرو آورد، افزود: ما نشان داده‌ایم هر جا عرصه بر ما تنگ‌تر شده، پیشرفت بیشتری داشته‌ایم و با همت شما مسئولان و صنعتگران در این عرصه هم سربلند می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت در عرصه اقتصاد نباید تنها در کشور باشد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی در این حوزه باید بسیار فراتر از داخل کشور باشد و ما باید خود را برای رقابت‌های بین‌المللی آماده کنیم.

فروزان مهر با بیان اینکه استان خراسان‌رضوی شرایط ویژه و خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی، حمل و نقل داشته و ظرفیت‌های بسیار خوب انسانی و خدادادی نیز دارد، افزود: در حال حاضر 6 هزار واحد صنعتی با درصد بالای تعلق به بخش خصوصی در استان، نشان‌دهنده پیشرو بودن خراسان‌رضوی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری چهار یا پنج درصد کمتر است، یادآور شد: در حال حاضر استان خراسان‌رضوی موقعیت خوبی داشته و بازارهای منطقه را نیز در دست دارد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به سختی‌های موجود در کار تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را بکنیم تا مراحل سخت و طولانی بروکراسی برای صنعتگران کوتاه‌تر شده و شرایط آسانی برای سرمایه‌گزاران فراهم کنیم.

وی در رابطه با قانون تجارت نیز گفت: این قانون کهنه و مربوط به سال 1311 است و برای آن دوران بوده و با سالی چند تبصره کوتاه برای تجارت‎های امروز و رقابت‎های بین‎المللی مناسب نیست.

فروزان‌مهر با بیان اینکه تا به حال 66 تنوع مواد معدنی در کشور شناخته شده که 46 نوع از این مواد مربوط به خراسان‎رضوی است، تصریح کرد: این آمار گواه بر ظرفیت بالا و موقعیت ویژه استان است.

فروزان‌مهر ادامه داد: وجود این چنین معادن خوب و حضور بخش خصوصی و تعامل هرچه بیشتر مسئولین و مردم می‎تواند شرایطی مناسب برای پیشبرد استان خراسان‎رضوی باشد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته یکی از ضعف‎های ما در حوزه صنعت و معادن فروش محصول به صورت خام بوده است، خاطرنشان کرد: امروز امیدواریم با همکاری صنعت و دانشگاه بتوانیم محصولات نهایی از معادن را در داخل کشور داشته باشیم.

استاندار خراسان‎رضوی تاکید کرد: امسال خوشبین هستیم با یک برنامه‎ریزی دقیق و خدمت رسانی صادقانه گام بزرگی در جهت پیشبرد اقتصاد کشور داشته باشیم.

گفتنی است در انتهای این مراسم از صنعتگران برجسته استان با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

انتهای پیام/70004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول