اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد خبر داد

پیش‌بینی برداشت 7000 تن گوجه فرنگی در اصلاندوز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 7 هزار تن محصول مرغوب گوجه فرنگی از کشتزارهای اصلاندوز برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 7000 تن گوجه فرنگی در اصلاندوز

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی عصر امروز در جریان بازدید از مزارع و جالیزارهای اصلاندوز اظهار داشت: بیش از 200 هکتار از اراضی مرغوب و مستعد شهر اصلاندوز به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌کنیم 7 هزار تن محصول از آنها به دست آید.

وی تصریح کرد: گوجه فرنگی تولیدی در این شهرستان علاوه بر مصارف داخل شهرستانی به سایر مناطق به ویژه کارخانجات رب‌سازی تهران، تبریز و زنجان ارسال می‌شود.

روحی طعم و مزه محصول تولید شده را بسیار مناسب و مطلوب توصیف کرد و افزود: به نظر می‌رسد محصولات برداشت شده در برخی از کارخانجات رب‌سازی منطقه نیز مورد فرآوری قرار گیرد.

این مسئول همچنین از تولید 12 هزار و 500 تن بذر ذرت در پارس‌آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود 5 هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی با 20 درصد افزایش نسبت به سطح زیر کشت سال گذشته به کشت ذرت اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود 12 هزار و 500 تن بذر ذرت هیدرید از این مزارع برداشت شود.

وی بیان کرد: به منظور حمایت از ذرت‌کاران و تأمین نهاده‌های آنها کود اوره در اختیار کشاورزان و ذرت‌کاران قرار گرفته است که امیدواریم با مراقبت‌های لازم و به کارگیری توصیه‌های فنی کشاورزان تولید محصول افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر جهادکشاورزی پارس‌آباد جایگاه ممتاز این منطقه را در تولید انواع بذور کشاورزی یادآور شد و گفت: ‌این شهرستان هم اکنون 90 درصد بذر ذرت کشور را تأمین می‌کند.

برداشت گندم از مزارع شهرستان بیله‌سوار پایان یافت

همچنین به گفته رئیس اداره تعاون روستایی بیله‌سوار بیش از 500 تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

صمد بیگ‌زاده افزود: 41 مرکز خرید در ایام برداشت فعال شده بود که از این تعداد 34 مرکز مربوط به تعاون روستایی بوده است.

وی تصریح کرد: ما سعی کردیم مبلغ کشاورزان را به موقع پرداخت کنیم که در صورت افزایش قیمت مابه‌التفاوت آن نیز به زارعان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/62001/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول