اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 60 عضو هیئت علمی در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 60 عضو هیئت علمی در مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی فعالیت کرده و امور تحقیقاتی و علمی را انجام می‌دهند.

فعالیت 60 عضو هیئت علمی در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

سید علی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه روند کار مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تغییر کرده است، اظهار داشت: موضوعات تحقیقاتی در زمینه کشاورزی پس از تائید علمی باید در راستای عملیاتی و کاربردی شدن بهره‌وری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت 60 عضو هیئت علمی در مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: طرح‌های تحقیقاتی نباید در قفسه‌ها خاک بخورد بلکه استفاده بهینه از این طرح‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

مختاری به تولید و تکثیر رقم گندم میهن به عنوان یکی از طرح‌های تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: این رقم گندم مقاوم به خشک‌سالی است، و مقابل تنش خشکی خاک به خوبی مقاومت می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ظرفیت اسمی کارخانجات چغندر قند آذربایجان غربی یک میلیون و 250 هزار تن است و با بهره‌برداری از رقم جدید چغندر قند پارسی، 30 درصد افزایش عملکرد نسبت به سایر رقم‌های چغندر قند داریم.

وی با اشاره به میزان دیم بالای نخود در جنوب آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از آسیب نخود مقابل تنش‌های سرما در این مناطق از هیبریدهای نخود B استفاده می‌شود.

مختاری بر افزایش میزان تولید عسل در آذربایجان غربی تاکید کرد و اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تلفات کلونی‌های زنبور عسل از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، از مهاجرت طولانی‌مدت زنبورهای عسل در فصل سرما از آذربایجان غربی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/61010/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول