اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

مبازره با آفت مینوز در مزارع گوجه فرنگی شوشتر

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از مبارزه با آفت مینوز در مزارع گوجه فرنگی این شهرستان خبر داد و گفت: آموزش به کشاورزان در این زمینه بسیار زیاد شده است.

مبازره با آفت مینوز در مزارع گوجه فرنگی شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، نادر پوررکنی پیش از ظهر امروز در بازدید از مزارع گوجه فرنگی شهرستان با اشاره به برخورد با آفت‌های موجود در این محصول کشاورزی خاطر نشان کرد: مبارزه با این آفت‌ها باعث می‌شود تا میزان تولیدات محصولات روز به روز افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان باید از سوی کارشناسان در این زمینه توجیه شوند، گفت: باید کشاورزان را با حضور کارشناسان در مزارع توجیه کرد و در این زمینه باید از همه توان موجود کارشناسی و فنی استفاده کرد.

وی با اشاره به زیان‌هایی که این آفت در مزارع ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: زیان‌های این آفت می‌تواند در تمام مراحل عمل آوری گوجه فرنگی تاثیر منبی بر محصول بگذارد و به این دلیل باید در این زمینه بسیار فعال و هوشمندانه عمل کرد.

پوررکنی با اشاره به اینکه باید در راستای رفع این آفت تلاش زیادی شود، گفت: باید با مبارزه تلفیقی و ایجاد شبکه‌های مراقبتی گامی بلند در راستای رفع مشکلات این آفت برداریم.

پوررکنی با اشاره به اینکه باید از روش‌های جدید در کشاوری بهره ببریم، خاطر نشان کرد: باید بکوشیم تا از روشهای نوین در آبیاری مزارع استفاده کنیم تا از این نعمت خدادادی استفاده بهینه شود.

وی با تاکید بر تلاش‌هایی که در این زمینه شده است، افزود: در روستای آبگرمک علیا طرحی برای آبیاری تحت فشار در حال اجراست که مجری این طرح برای دریافت وام به بانک معرفی شده است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در مساحتی بیش از 40 هزار متر مربع و با تسهیلاتی بالغ بر 121 میلیون ریال اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/72006/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول