اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بهار قرآن مجالس نور در اردبیل برپا است

استقبال بی‌نظیر جوانان از جمع‌خوانی قرآن کریم

همزمان با ماه مبارک رمضان، ربیع قرآن و ماه صولت کلام الهی استقبال جوانان و نوجوانان اردبیلی از کلاس‌های تفسیر و جمع‌خوانی قرآن کریم بی‌نظیر و وصف نشدنی است.

استقبال بی‌نظیر جوانان از جمع‌خوانی قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در محافل انس با قرآن که هر روز از ساعت 17 تا 19 عصر در مصلای اردبیل برگزار می‌شود، روزه‌داران دل را به قبله دوست می‌سپارند تا با انس و آشنا شدن با کلام الهی دل‌ها آرام بگیرد و به سکینه و اطمینان واقعی برسند.

در این فضای معنوی ارزشمند که گاه زیبایی‌های آن غیرقابل توصیف است از کودکان و نوجوانان گرفته تا پیرمردها و از زنان با سواد گرفته تا بی‌سواد دور هم جمع شدند تا به عشق قرآن و کلام الهی روح و جان خود را معطر کنند و در بهار قرآن با زیباترین کلام الهی و حدیث قدسی آشنایی پیدا کرده و انس و الفتی با آن پیدا کنند.

مسئول برنامه انس با قرآن اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در تشریح این برنامه معنوی گفت: هر روز از ساعت پنج عصر در مصلای اردبیل میزبان میهمانان الهی هستیم تا با قدوم معنوی خود محفل ما را انس و الفت و صداقتی بی‌پایان ببخشند تا با آشنایی با کلام الهی در ماه مبارک رمضان عطر نفس‌هایشان دل‌ها و قلب‌ها را پرنور و رونق کند.

حجت‌الاسلام بهنام لطفی با یادآوری اینکه قرآن نور چشم و آرامش دهنده قلب‌های مؤمنان است، افزود: در این ماه شریف مؤمنان روزه‌دار نیم ساعت اول برنامه دو ساعته انس با قرآن را به تفسیر کلام الهی اختصاص داده و با بهترین تفاسیر آشنایی پیدا می‌کنند و در مابقی 1.5 ساعت برنامه جمع‌خوانی با حضور چهار قاری برتر و برجسته انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این روزها در جای جای استان اردبیل محافل انس با قرآن و بهره‌گیری از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان داغ داغ است به طوریکه علاقه‌مندان سعی می‌کنند از این مجالس بهترین بهره را ببرند چرا که این ایام پر صفا هرگز تکرار شدنی نیست.

لطفی از تهیه و پخش برنامه‌هایی از این آیین نورانی خبر داد و خاطر نشان کرد: علاقه‌مندانی که توان حضور در این برنامه زنده را ندارند، می‌توانند از طریق تلویزیون‌های خود از این برنامه استفاده کنند.

قاری بین‌المللی مصر در مسجد کاظم‌آباد اردبیل تلاوت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول دارالقرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه اردبیل از تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز، برجسته کشوری و قاری بین‌المللی مصری در مسجد سیدالشهدای کاظم‌آباد اردبیل خبر داد.

لطفی گفت: ‌به مناسبت ماه مبارک رمضان براساس سنوات گذشته استان اردبیل با نور قرآن منور شده و بقاع متبرکه، امامزاده‌ها و مساجد شاهد برگزاری محافل متعدد قرآنی است.

وی اضافه کرد: در این محافل قاریان برجسته کشوری، استانی و حتی بین‌المللی حضور می‌یابند که روز پنجشنبه و جمعه بعد از افطار و اقامه نماز محافل قرآنی با تلاوت عادل‌ البازی قاری بین‌المللی مصری در مسجد سیدالشهدای محله کاظم‌آباد اردبیل از ساعت 22 شروع تا 24 ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/62003/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول